Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 24 sep 06, 00:34

Opprinnelig postet av FFK1903
Igjen, hvorfor gape over så mye til å begynne med? Viking er et lag med større potensiale enn oss, en større by med større inntekter. De har en stadion på rundt 15 500, hvorfor i all verden skal FFK ha en større stadion? Jeg tror i grunn at fasilitetene er en overvurdert grunn til at folk ikke drar på stadion i dag. Det sportslige er derimot noe annet, hadde vi kjempet lengre oppe på tabellen så hadde vi kanskje trukket flere, men jeg ser ikke helt at FFK skal trekke mer enn 15 000 på sine kamper.

Hvorfor i all verden skal vi ha en stadion med mulighet for å trekke 19 000 tilskuere? Det bor 70 000 i Fredrikstad, halvparten av hva det bor i Trondheim, som har et snitt på 19 000, som kjemper i toppen av Tippeligaen og som har deltat i Champions League.

Hypen i norsk fotball kan like fort være over som den kom. Vi har vel allerede i år opplevd en nedgang i tilskuersnittet på kampene (vil ikke tro at Aalesund/Glimt samlet trekker veldig mange flere tilskuere enn Sandefjord/Stabæk). Selv med 15 000 seter vil jeg tro det kun er i enkeltkamper vi trekker fulle hus. Viking har et snitt på 13 400 tilskuere på hjemmekampene, noe som betyr at det i snitt er 2 000 tomme seter på tribuen, er det det vi vil ha? Vi har i snitt nå rundt det samme antall tomme seter.

En ny stadion gir en boost i tilskuerantall de første årene, så begynner ting å falle tilbake til det normale igjen. La nå stadion få 12 200 til å begynne med, så får vi heller se om vi klarer å fylle opp dette først. Først må vi stabilisere oss på topp sportslig, noe vi har prøvd på i tre år uten å lykkes, når vi først har klart det så vil kanskje flere og flere tilskuere komme jevnlig...

Tror du har rett. I alle år har ca 10 000 hjemmesupportere funnet veien til stadion ( i beste fall). Hvor skulle de ekstra 5 000 plutselig komme fra? Kanskje det kommer noen flere bortesupportere, fristet av en stadion som kan by på et minimum av komfort og ikke bare gamle minner...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f