Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 aug 06, 14:58
[quote=Asgeir]
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi har ikke hatt noen i rollen til Berg før nå. De 3 andre har flydd hals over hode i angrep og ikke tenkt defensivt i det hele tatt.
Eneste spilleren jeg kan se som kan gå inn på plassen til Berg er Jonna, men da skal ikke han være med offensivt.


Dette er jo direkte feil. Både Ramberg og Bjørkøy har hatt tildels store defensive forpliktelser fram til nå. Eneste forskjellen er at det nå er en midtbanespiller som er sentralt plassert på lav midtbane, i stedet for at det er to (Ramberg og Bjørkøy), som det har vært fram til nå.

I noen kamper er det for lite med en, sentralt plassert defensiv midtbanespiller. Det var på kanten til å være for lite mot Start, sjøl om vi hadde fantastisk uttelling, og vi kommer fort i en tilsvarende situasjon mot spillesterke lag. Jeg kan allerede nå fortelle at det ikke holder med Berg som defensiv midtbane mot lag som Rosenborg.

Jeg har aldri sett Ramberg og Bjørkøy så tungt involvert i angrepene som i de siste to kampene, ETTER at vi fikk en defensiv midtbanespiller, så det å si at "de 3 andre [tidligere] har flydd hals over hode i angrep" er rett og slett det rene vås.[/quote]

Jeg spør deg Asgeir, hvem har tatt det defensive tidligere i sesongen ?? Halvhjerta har det vært. Når vi har gått i angrep så har alle 3 blitt med oppover, og da har det blitt digre rom for motstanderne til å kontre. På meg så virker det som at de har spilt med en rett 3`er i steden for 1 V eller omvent V. At du er så sikker på at det ikke holder med bare Berg mot RBK kan du ikke være så sikker på. RBK er ikke noe verre å møte enn LSK f. eks.
Og det du kommenterer om Ramberg og Bjørkøy, at du aldri har sett disse så tungt innvolvert angrepsmessig som i de 2 siste kampene, er det så rart ?? De blir jo da mer og mer fritatt for defensive oppgaver så lenge Berg gjør jobben.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340