Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 06, 18:23
Endret: 23 aug 06, 18:26
Opprinnelig postet av Shadar
Regner med at mye av dette var et svar til meg. Flaks/tilfeldigheter kan man ikke skylde på, det er jeg enig med deg i. Du sa at den jevner seg ut i løpet av sesongen, det håper jeg og, for jeg mener vi har hatt tilfeldighetene mot oss. At Eggen ikke har brukt de unge mer har med å gjøre at han velger de han tror er best. Og hvs han mener FFK ikke har poengmessig råd til å utvikle dem ved å la dem spille i tippeligaen så kan jeg skjønne det og. Det eneste jeg kan si meg litt enig i er at det er dumt å gå ut før sesongen å love plassering på øvre halvdel. Men heller ikke dette mener jeg han kan klandres for. Vi hadde til tider meget sterke resultater i treningskampene mot sterke lag. Alt kan ikke forutses her i verden og Eggen tar kanskje feil (sesongen er ikke over ennå og jeg synes det er pessimistisk å nekte for at man kan havne på 7.plass), men det blir litt for dumt å henge han for det.


Svaret var egentlig til "alle" etter å ha lest igjennom hele tråden. Har ikke nevnt Eggens bruk av unge spillere, syns han i grunn fortjener litt skryt for dette. Han har virkelig gitt Tarik sjansen i år, og det har betalt seg nå, han blomstrer! Treningskampene ga selvsagt både Eggen og resten av oss forhåpninger, men når han går ut og sier det han sier, så regner jeg med han ville ta tak i problemene fra i fjor. Når han allerede etter noen serierunder sa at det ville kommer forsterkninger, da har han igjen bommet med stallen sin. Han trodde også at vi i 2004-sesongen var godt rustet, han bommet totalt da og.

Fremover nå håper jeg Eggen henter inn spillere som går rett inn på førstelaget. Foruten Shaaban og Gerrbrand så har vi vel stort sett hentet inn spillere som skal være back-up for førsteelleveren. Det er ikke slik man bygger opp et lag, man ser på førsteelleveren, finner det svakeste leddet og finner en erstatter for vedkommende. Når det er gjort og pengene er på plass, ser man igjen på førsteelleveren og finner det "nye" svakeste ledd og bytter ut det. Til slutt så har vi en meget sterk førsteellever, samt at de beste fra den gamle førsteelleveren sitter på benken. På en måte har Eggen gjort litt av dette, han hentet inn en klassekeeper, og når Bora forsvant, så hentet han inn en solid midtstopper. Men hvorfor hente inn Berg, Tronseth og den gjengen der? Dette blir fyllmasse som vi ikke blir kvitt etterpå, og som tærer på klubben/stallen rent økonomisk og det faktum at det til stadighet er for mange spillere i stallen, som igjen gjør at vi ofte må kvitte oss med spillere før vi kan hente inn nye. Mulig at pengene ikke strekker til alltids og back-up-spillere er det eneste vi har råd til, men da syns jeg det er bedre å vente til vi har ekstra med penger og bruker dem på noe skikkelig.

Høres sikkert kynsisk og pessimistisk ut nå, men er så lei av den jevne strømmen med middels gode spillere som kommer til klubben og som bare blir med i stallen og ikke styrker laget på banen noe særlig. Bertelsen er et skikkelig kjøp. Pang, rett inn på laget og ble værende der. Piiroja en annen, og Shaaban. Men vi trenger flere, og for hver skikkelig forsterkning så føles det som om at det kommer to middelmodige spillere også. Luk bort dem, og bruk dem på én god spiller i steden for, så vil laget etter hvert nå en plassering på øvre halvdel og sikkert lengre også.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340