Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ash

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 05
Innlegg: 22

Lagt til: 23 aug 06, 17:42

Opprinnelig postet av FFK1903
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.

 

Meget meget meget godt oppsumert og skrevet..Støtter deg 120% på denne

---------------------------

FFK for Life......


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340