Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 23 aug 06, 15:06
Endret: 23 aug 06, 15:06

Får nesten slenge meg med på denne - høylytte diskusjoner lever jeg for.

 

Er langt på vei enig i stenhards påstand om at Eggens sterkeste kort ikke ligger i å utvikle spillere.

Trond Erik Bertelsen - kan på ingenmåte taes med i denne diskusjonen. Han var en ferdigutviklet og etablert U21-lags spiller som vi betalte 2-3 millioner for (drep meg gjerne om jeg bommer med noen hundretusener). Han kom til oss, gikk rett inn på venstrebackplassen og siden har den vært hans. Ja, han har utviklet seg noe, men her er det ikke snakk om å utvikle unggutter. Og utvikle unggutter mener jeg å ta juniorspillere opp slik at de klarer å etablere seg på A-laget.

Spillere som det kan snakkes om er som dere allerede har nevnt Costa Rica-gutta, Jørgen Magnussen, Staw, Tarik og nå til sist Martin Elvestad. Etter det jeg kommer på i farten er den ingen andre som har fått mulighet til å bli tatt opp i A-lagstroppen. Det er vel en liten forskjell på McDonald og Garro i denne sammenheng, McDonald har vist kvaliteter og prov på at han behersker nivået, mens Garro kun har gnistret glimtvis i tredje divisjon. Men si hva man vil, og bli kåret til turneringens beste i et G-17 eller G-18 eller hva det var, og begge to var på All Star Teamet. Da er det desverre noe feil med FFKs kompetanse på spillerutviklingsområdet. I denne tureneringen spilte en spiller som Cesc Fabregas, se hvor den gutten er i dag. Skal sies at kanskje McDonald har fått mere spilletid hvis han ikke hadde vært like mye ute med skade. Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

 

Magnussen, fått en kamp av Drillo, leverte varene, spilte til en 5`er på VG børsen. I år har han en Cup-kamp mot Sprint, han svarte med å være banens beste. Hva mer må gutten vise, nå er han borte fra benken og. Nei, den gutten synes jeg rett og slett synd på.

Tarik, den som ikke klarer å utvikle det talentet der har ikke noe å gjøre som knøttetrener på Hobbel-Tomter en gang. Han fikk tillit av Drillo og fikset resten selv. Noe av æren tilskrives naturlig Eggen, men det får være med det.

Staw, utviklingen hans har skjedd pga. av utallige landslagsopphold. Eggen har absolutt ingen ære for det.

Elvestad, klart han har ikke fått muligheten ennå. Men en landslagskaptein på G-17 burte vel kanskje få sin mulighet etterhvert han og.

 

Du er aldri først ute på dette området Mr. Eggen, noen rakketforsker på området er det synd å si at du er 

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340