Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 aug 06, 11:47
Jeg har etterhvert kommet fram til at det er dommerene som nå er den største hindringa for at norsk fotball skal kunne utvikle seg.

Når Hauge, en av de uttalt beste dommerene i Norge, tillater Ham-Kam å spille sånn som de gjør med armer, ben, dytting, og holding, ja da vil norsk fotball stå på stedet hvil i mange, mange år.

Vi må huske at Ham-Kams suksess avhenger av at de får lov til å drive på som de gjør. En utenlandsk dommer ville ha avblåst Ham-Kam i ett kjør, og begynt å gi gule kort fordi han ikke ville tillatt at de spilte så røft, og det ville jo effektivt slått bena under hele tanken bak det laget.

Det virker som om NFF faktisk vil at det skal være sånn fordi de har en eller annen skrudd idé om at norsk fotball skal være hard, og at det er duellspillet som gjør at Norge er blant verdens beste landslag (ja, i hodene til NFF er Norge fremdeles blant verdens beste).

Min tese er at norsk fotball kommer til å stå i stampe inntil vi får en toppdivisjon uten lag som Ham-Kam, Start, Molde, lag som baserer hele sin spillestil på å ødelegge for motstander i størst mulig grad. Sånn sett hviler desverre Drillos klamme hånd over norsk toppfotball. Vi må bli ferdig med dette, og komme oss videre vha fokus på godt spill, sjanser og mål. Det er det som i det lange løp vil få mye folk til å gå på kamp regelmessig.

Drillo kan mase så mye han vil om det: Fotball er underholdning, og det er det som gjør at folk ser på. Noen lar seg underholde av resultater, andre lar seg underholde av mål, og igjen andre lar seg underholde av godt spill. Klarer man å kombinere disse tre gruppene vil mye folk komme på kamp.

Se på Ham-Kam, det er jo glissent på den stusselige hovedtribuna deres nesten hver eneste hjemmekamp, jo! Ingen må tro at det sannsynligvis ikke har noe å gjøre med den fotballstilen de har lagt seg på!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340