Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 mai 06, 22:16
Angående dette temaet, så kom jeg over en ganske interessant diskusjon på Aftenpostens diskusjonsforum, hvor jeg anbefaler å lese åpningsinnlegget.

Det er ganske spesielt at man bruke slike skjønnsmessige kriterier for å vurdere Fair Play når dette faktisk kan bli avgjørende i forhold til spill i Europa ved sesongslutt. Hvilke av punktene er vi blitt trukket så kraftig for når vi har færrest kort, men likevel bare ligger på 6. plass på Fair Play-tabellen? Jeg vil påstå at vi har spilt såkalt positiv og offensiv fotball i alle hjemmekampene (hvert fall forsøkt, kanskje med unntak av LSK-kampen) og et par bortekamper (Viking og Sandefjord). Respekt/oppførsel overfor dommer og motstander har vi vel ikke markert oss negativt på. Eggen har, i motsetning til flere andre trenere, oppført seg bra og ikke kommet med kontroversielle uttalelser. Vi har vel heller ingen spesielt negative situasjoner med eget publikum.

Skulle likt å se vurderingene som ligger til grunn for dette...

For øvrig er jeg enig med Asgeir i at det er POSITIVT at vi har pådratt så få gule kort i år. Det betyr at vi har mye ball og ikke kommer like mye på etterskudd som tidligere. Kanskje spiller smartere også. Det er ikke positivt å spille stygt og pådra kort i seg selv. Hadde situasjonen vært den at vi opptrer som veike og feige i duellene, så kunne jeg sett poenget. Men jeg gjør ikke det nå.



 

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340