Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 apr 06, 14:38
Opprinnelig postet av masterking

Drikker ikke så mye Fredrikstad Pils lenger, siden ølet nå brygges i Sarpsborg.

Og ting fra Borg bryggeri skal du helst holde deg unna, når du kommer fra Fredrikstad.

Her går det mest i Tuborg og Hansa Fatøl.



Fredrikstadpilsen er den beste av de norske pilsnerølene, og jeg kjøper den i store kvanta hvor jeg nå får tak i det. Ikke så greit i Oslo. Noen som vet hvor det er mulig å finne ølet i Oslo?

Jeg har mistanker om at Borg Bryggerier irriterer seg litt over at Fredrikstadpilsen er så god, og selger så bra, siden de utsetter vel vårt øl for overprising, tilsynelatende.

Merkelig at en by som Fredrikstad ikke kan holde seg med et bryggeri med den tross alt beskjedne størrelsen som FB har. Jeg her helt sikker på at man kunne ha brygga øl i Fredrikstad, tjent nok til å vedlikeholde bryggeriet, og hatt igjen litt til aksjonærer. Men så lenge kapitalismen rår og folks sjel er til salgs for penger så blir det ikke noe bryggeri i Fredrikstad. BB så FB som en konkurrent, er så store at de kan voldsby på FB, og aksjonærene har ikke noe "valg" i egne øyne, og selger ut bryggeri, folkesjel og kultur.

Hadde man fått noen fornuftige folk på toppen i FB AS skulle jeg kjøpt aksjer imorra. Aksjer som ikke ville være til salgs for noen pris. Men det er tinsynelatende ikke noen som tenker som jeg akkurat i sånne saker.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340