Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 10 des 05, 22:21
Opprinnelig postet av dracula
Spartasupporter.
Etter min mening viser du holdninger til etterfølgelse.
Du er patriot, men ikke blind.
Du vurderer realistisk og viser ydmykhethet og genuin respekt for andre.
Dine holdninger er til etterfølgelses.
Meget bra innlegg.


Det var da voldsomt til skryt! Men jeg takker ærbødig

Isolert sett er det en spennende tanke med et godt Østfoldlag som alle samler seg om og som alle avgir de aller beste spillerne til. Men jeg liker ikke tanken dersom det ikke fungerer. Da har vi fått stillstand, noe vi for all del må unngå. Da er vi tilbake i et mørkt kapittel som heter siste halvdel av 1980-tallet og hele 1990-tallet for Østfoldfotballen. (Prestasjonene til Moss er ikke glemt...) Det blir litt som i den moderne verden hvor ingenting er bra nok hvis det ikke er stort nok og alt er i kjede. Da mister man det viktigste av alt: konkurranse. At FFK, Moss og Sparta nå kjemper i toppen av norsk fotball er glimrende for all parter. Toppspillere utvikles fordi nivået er knallbra i alle tre leire, og samtidig får vi økt rekruttering i breddeklubbene. Glimrende!
Dessuten er toppfotball en skjør business. La oss tenke videre på at FFK er alles "lokomotiv" og det eneste vi satser på. Hva da dersom klubben får fire-fem skader (sannsynlig) og er uheldige i noen avgjørende kamper og eventuelt rykker ned. Hva da?
For min del vil jeg bare ønske alle lykke til i 2006. Jeg tror vi får en flott sesong hvor Østfoldfotballen blir nevnt nasjonalt og som vi alle kan være oppriktig stolte av igjen. Jeg har vært stolt av sarpinger på Moss, nå i FFK, og selvsagt aller mest i egen klubb nå. Samtidig lar meg også begeistre over Fredrikstad-guttene som spiller godt hos oss, på lik linje som jeg synes det er artig at Kvisvik og Røn er med i Tippeligaen. Det er sammen vi klarer å skape noe stort, noe mer enn hva penger i det lange løp klarer å skape. Tenk hva vi kan oppnå i cupkamp neste sesong mellom byene og eventuelt i toppdivisjonen i fremtiden. Jeg får si som Eggen: det er en udetonert bombe også dét!
At en potensiell god bidragsyter som SFK nekter å være med på å skape det gode for Østfoldfotballen som FFK, Moss og Sparta nå gjør synes jeg bare er trist. Det handler om sur, gammel stolthet og å ikke miste makt i eget hus. Til sammenlikning sa "det gamle Sparta" fra seg både klubbhus, bane, senioravdeling og divisjonsplass til hele samarbeidsprosjektet. I mine øyne står det voldsomt respekt av nettopp det. Da ønsker man å bidra til mer enn å mele kun sin egen kake.

Heia Østfoldfotballen...!!!  (måtte ta med den siste smileyen også...hehe)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340