Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 des 05, 14:55
Opprinnelig postet av Isoaho
Her er det bare å bøye seg i støvet for en herlig analyse. Mini Jacobsen var vel også innom en tilsvarende tankerekke, hvor det kun var plass for de klubbene med flest tilskuere på tribunen. Jeg velger variasjonen og prestasjonene på banen.
Fjedjik spiser kanskje lapskaus på mandag, lapskaus på tirsdag, lapskaus på onsdag, lapskaus hele uken, lapskaus til hverdag og lapskaus til fest. Hadde det ikke vært morsomt med litt variasjon? Men, hva om plassene har endret seg om for eksempel tre år? Moss er i eliten og FFK er i første. Skal vi samles om Moss, da? Eller kanskje Sparta plutselig ypper seg? Alle mann til Sarpsborg! Nei, hold på det laget du har og håp av hele ditt hjerte at de gjør det så bra de bare kan på banen. Og ikke glem nyere historie. FFK har hatt to sesonger i bunnen av eliteserien. Moss hadde fem. 
Tipper du synes din egen idé kun er god, dersom den gavner FFK. Eller er du så raus at du mener det samme om Moss eller Sparta plutselig er det beste laget i Østfold?

Moss FK - Østfolds Stolthet

Kjør debatt! 
...hvis vi gidder...


Jeg er enig med deg i det faktum at variasjon er positivt. Jeg mener ikke at supportere eller folk flest skal slutte å bry seg om Moss eller Sparta for den saks skyld. Derimot går det an å følge mere enn et lag. Dere som er supportere av Moss vil alltid være det, selvfølgelig. Publikum i Moss og bedrifter i Moss kan allikevel støtte FFK. Det blir på samme måte som supportere for Sprint Jeløy også følger med MFK. De innser at Sprint ikke har samme forutsetning til å henge med så høyt i divisjonssystemet som det MFK har. Perspektive bare endrer seg fra å være Moss m/ omegn til å være Østfold.

Dersom situasjonen var slik at Moss eller Sparta var tippeliga lag og FFK spilte i Adecco ville det ikke være like naturlig at Moss var lokomotivet. Dette kommer av at Moss ikke har hatt samme publikums apell som FFK. Men dersom MFK hadde dratt 10.000 på tippeliga kamp mens FFK hadde 1900 i Adecco ligaen da hadde MFK vært det naturlige samlingspunkt i Østfold. MFK hadde mulighet til å bli denne klubben hvis de hadde satset på 90 tallet mens de var alene i østfold med å prestere på fotball banen.

Virkeligheten ville det slik at FFK skulle bli tippeliga representanten mens Moss befinner seg et nivå under. Forutsetningene er tuftet på virkligheten og økonomien deretter. FFK har kapasitet til å være i toppen og pr. dags dato er de eneste klubb fra østfold med rette rammebetingelser. Norsk fotball har vært igjennom en stor endring de siste årene og den reverseres neppe. I dag er et økonomisk fundament en forutsettning for å lykkes.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340