Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 des 05, 12:07

FFK, har etablert seg i tippeligaen. FFK skal nå sikte fra midten og mot toppen. Den naturlige konsekvens av dette er europa cup spill i form av Uefa cup, Royal Leage og etterhvert kanskje også Champions Leage. Østfold fotballen har tatt et langt skritt mot å prege Norsk fotball i større grad enn for bare få år siden. Bak FFK kjemper Moss og Sparta i Adecco ligaen. Det er lenge siden Østfold var representert med 3 lag i de to øverste divisjonene. Jeg vil hevde at dette kommer til å være status i lang tid fremover. FFK er Østfolds lokmotiv og Moss og Sparta har funnet sin plass hakket bak.

FFK bør derfor kunne bli hele Østfolds lag, jo bedre plassering FFK klarer i tippeligaen jo mere vil Østfodlingene utenfor Fredrikstad følge laget. Det er derfor viktig at tilskuerkapasiteten på den nye stadion er tilpasset dette og at denne kan utvides. Om noen år vil FFK fort kunne trekke en 13 - 14 tusen tilskuere på de fleste hjemme kampene. 

Markedsapparatet må derfor kunne følge denne trenden og passe på at bedrifter utenfor Fredrikstad skal få profilere seg gjennom laget. Vi bør satse på å være fremste lag for Østfolds beste spillere. Spillere som har gjort seg bemerket i Moss og Sparta bør slippes til FFK slik at de får utviklet seg til tippeliga spillere. Moss og Sparta får utdanningskompensasjon for dette, og spillere som ikke lykkes med FFK i tippeligaen bør gå gratis fra FFK til Moss og Sparta.

Jeg vet at supportere fra Sparta og Moss vil skrike opp om at deres lag snart skal spille i tippeligaen, men virkligheten er vel snarere at dersom noen av de nevnte laga skulle rykke opp så snakker vi kun om en gjestevisitt, mens FFK har potensiale til å være en toppklubb, vil ikke Sparta eller Moss kunne holde seg i TL på sikt. Det kan være direkte ødleggende for disse klubbene å rykke opp. Dersom Moss hadde rykket opp på bekostning av Molde i år ville Moss knekt ryggen i forsøket på å etablere seg. Da snakker jeg om de økonomiske belastningene med opprustning av Melløs, og administrative kostnader, økte spillerlønninger etc. Denne kostnaden er langt større enn inntekten på 15 mill fra markeds- og medie avtalen.

I løpet av 1-3 år vil man trenge en omsetning på rundt 50 mill for å klare seg i tippligaen. Lag som ikke trekker mer enn 3- 4 tusen tilskuere vil ikke makte dette.

 

Østfoldinger støtt opp om deres tippeliga lag. Fotball er mest gøy på høyt nivå.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340