Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 okt 03, 23:50
Opprinnelig postet av Jotjar
Vi klarte å få til et tidlig press som fikk FFK ut av stilen, og skapte mange gode kontringer på dette. Om det er det høye presset eller de mange tidlige ballbrytningene du regner som desktruktivt aner jeg ikke.


Jeg må bare få lov til å kommentere dette utsagnet, Jotjar. Tok meg selv i å le litt av det...

Høyt press? Helt frem til dere kontret inn 1-0 - altså i begynnelsen av kampen - la Hønefoss seg tilbake kompakt langt tilbake på egen banehalvdel. Faktisk var presshøyden lavere enn hva Alta gikk ut med på Stadion. Det overrasket meg enormt ettersom Tjærnås hadde uttalt i intervju på radioen i forkant at man skulle gå offensivt ut. Men det ble trolig sagt for å forvirre. Vet at det ikke er lett å se alt fra klokkesvingen, men du mener da virkelig ikke at Hønefoss gikk ut med høyt press??

At dere vant en del baller langt tilbake på egen banehalvdel som resultat av fantasiløst offensivt spill av FFK med dårlige pasninger, det er riktig. På denne måten scoret dere vel også. Dere var solide defensivt. Vi skapte jo ikke en eneste ordentlig målsjanse i 1. omgang, og det skal dere ha honnør for. Dessverre mangler vi spillere med hurtighet og de spesielle egenskapene offensivt som kan gjøre det uventetede (når Melo er på benken). Det blir litt stasjonært og forutsigbart mot lag som er kompakte bak med mange mann. Vi er for opptatt av å spille på mann og sjeldent i rom, rett og slett fordi vi har altfor få spillere som kan true bakrommet. Dette visste nok Hønefoss og når de pakket inn Dadason og Ringberg, så ble det veldig vanskelig for oss. DET skal Hønefoss ha honnør for.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f