Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 23:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet.


Dette er et trekk ved den norske grunnkulturen, eller hva man skal kalle det, som jeg har stor respekt for. Nettopp dette at nordmenn flest ikke bøyer seg for autoriteter.

Jeg ville ikke kalt det "autoritetshat", det blir litt for sterkt for meg, men kanskje er du inne på noe, likevel.
En typisk nordmann, sett fra en innvandrers forundrede øyne, er en person som ikke lar seg pelle på nesa av verken konge eller prest. En nordmann tør å mene det h*n mener, uansett hvor dumme, eller glupe, disse meningene er. Og lar seg ikke kue av at en eller annen autoritet prøver å fortelle nordmannen hva h*n skal mene.

Dette synes jeg er et sunnhetstegn ved den norske kultur.

Å forlange at folk skal ha kunnskaper om temaet de uttaler seg om, før de uttaler seg, er en tradisjonell hersketeknikk. Å hevde at folk på dette forumet har mangelfulle kunnskaper om fotball, og at det er derfor de er kritiske, ligner svært på en tradisjonell hersketeknikk.

Jeg velger å tro, og er faktisk sikker på at jeg har rett (!), at alle som skriver på dette forumet er nærmest glødende i sitt forhold til FFK, og vil følge klubben gjennom ild og vann. Og at det er derfor vi blir kritiske og angstbiterske når det går dårlig for klubben.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340