Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 14 okt 05, 18:08
Endret: 14 okt 05, 18:15

Jeg må bare skjære gjennom... synes det er trist å se at folk misforstår hverandre og krangler unødvendig --- 

Altsååå 

Hm, nå kan vi diskuttere til det uendeligge... Kan hende at Abby har helt annen visjon og mening av ordet supporter. Jeg kommmer fra helt andre kår og omgivelser med tanke på hele supporter opplegget. Altså hjemme i Zagreb var supportere (nøyaktig oversatt fra kroatisk) oss som sto på det "kall det store stå" og lagde liv på kampen. resten var hja, du kan kalle det simpatisører, tilskuere, medlemer alt mulig. og hja det hadde vært samme indeling i Zagreb. Det høres meget brutalt ut med tanke på at supporter ordet betyr mye mer enn bare å ape på stadion ,.... og dette skjønner jeg godt . Derfor foreslår jeg at vi lager ny inndeling da... supportere er dem som blør for klubben uanset moten dem gjør det på. Jeg mener Shceie har all rett til å kalle seg supporter i.om. at har støtter laget i tykt og tynt. Det er jo mange andre enn bare ham men der tok jeg eksempel da... Vi som hoier og skriker kan kalle oss for Ultras f. eks.... Der er det igjen muligheter for inndeling da... 
La oss ta f. eks BBB. da... vi var en supporter gruppe da... innad i gruppa var mer ekstreme folk og mindre ekstereme... når jeg skriver ekstreme da tenker jeg ikke på politikk og farger men mer følsomhet da....dem ekstremme var mer sammensveiset og var fast innventar på "store stå " hver kamp... innad i ekstreme hadde vi jo flere inndelinger igjen.  Vi hadde dem som var der og sang og dem som dro på bortekamper da... På denne tiden var bortekamp noe som hja.... les her oppmøte lørdags kveld på Jernb,stasjon... natttoget til målet ... (99% av bortekamper måtte vi ta natt toget) er der tidlig på morgenen og først er det bråk med åurken for mingen purk liker å våkne opp av brølet av 500-800-1000 idioter en søndags morgen klokken 6. Deretter var det mot sentrum av målstedet.,  I 75 % av tilfeller var det slikt AT vi var nødt til å sloss med hjemme supportere... ellers motte du hjemme skjerfet og be til Gud at du blir ikke spurt noe for da skjønte de deg på dialekta da...   reise hjem ?? toget søndag kvelden hjemme madagsmorgen ... 

Altså ,,, ikke rart at vi som reiste på bortekamper ble mer sammensveiset.. innad i denne gruppa kunne du dele det igjen slikt .... dem som var der hele tiden og dem som ble med sporadisk.... innad igjen da.... dem som forsvant fra målstasjonen med en gang og gjemte seg til kampen startet og dem som sto og sang .... Innad igjen dem som sprang etter at bråket startet og dem som ble igjen..... .Der .-... denne gjengen ble kalt for "ekipa" eller oversatt "gjengen eller teamet"  vi var tja...... 150-200 stk..... Vi møtes neste hver dag , dro på basket,m håndball, vannpolo .alt mulig .... 
Og på toppen av dem 150-200 stk, hadde du igjen oss 5 soim ble kalt for BBB - leggender p.g.a. enkelte aksjoner, bortekamper, situasjoner etc..... 


Altså ... min mening er at Plankehaugen som gruppe bør sette seg ned og bestemme hva videre. Vil man vare "folkelig" og skryte av "fyllmasse" og medlems tallet eller vil man bli mer "kall det ekstrem"  .  Jeg er for den første men , det finnes alltid men da..... Vi må tenke på den nye stadion og plasseringen da... Jeg har en visjon om å ha plass kun for "Ultras" og der vil jeg ha bra med plass ... hvorfor??? jo fordi jeg ser det er faktisk mange som har lyst til å bli med men tør ikke.... Jeg vedder 100 000 kroner at vi hadde hatt masse mere liv hvis kampene hadde gått på lørdager ? Hvorfor ?? halo se bare bortekamper... 1 sexpack i bussen og alle synger da... mange er rett og slett flaue om å støtte laget og derfor synes jeg vi bør ha et sted for kun "ekstreme " eller "ultras" hvor vi kunne tatt med oss folk som har lyst å synge men ikke tør.... Akkurat dette høres ganske komplsert ut nå men er veldig enkelt i realiteten. Jeg kjenner flere som sier : jeg har lyst men jeg sitter der og der og når jeg begynner å skrike alle ser på meg... når jeg spør hvorfor kommer du ikke til PH feltet da får jeg svaret - der er det ikke plass, eller annet svada... Men hadd jeg hatt sted å ta disse mennesker med meg hvor alle brenner for å synge , jeg låver dere disse hadde blitt smittet som bare det og sluppet seg løs.... 




Ja nå begynner jeg å bli sliten i fingrene ... Altså dere ... slutt å krangle da... dere fleste har rett men det er bare at alle vi ha forskjelligge meninger om ting og da blir det unødvendigge misforståelser... Hadde jeg væørt scheie og ikke kjent abby ... ja jeg hadde blitt forbanna på henne , men scheie tro meg hun mener alt for FFK-s beste...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340