Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 03 okt 05, 20:07

Jeg tror du traff spikeren ganske godt på hodet der Asgeir. Jeg synes de fleste diskusjonene om Drillo her inne bærer preg av et skjevt forhold mellom måten de ulike påstandene blir skreket ut på, og de grunner man angir som argumenter. For eksempel er det gjentatte ganger blitt påstått at Drillo ikke klarer å motivere spillerne, uten at det angis hvilke kilder som brukes. Så vidt jeg vet har ikke spillerne deltatt i noen spørre-undersøkelser. Spiller FFK bra, så er det Eggen sin prestasjon, spiller de dårlig så er det Drillos feil. Hadde de tapt mot Glimt hadde man sannsynligvis påstått at Eggens nye rolle i klubben ikke var annerledes enn den hadde vært hele tiden, noe som igjen hadde gått utover stakkars Mokkelbost.

Dessuten er jeg ikke særlig overbevist om at den rollefordelingen de har hatt til nå har være "forvirrende" for spillerne. Kanskje det virkelig er slik, men jeg har ikke lest noen gode argumenter for det. Jeg synes det smaker av at noen, f.eks. journalistene i FB lar seg friste av enkle forklaringer.

Dette har vel en sammenheng med at det er deilig å få være litt sinte og halv-usaklige. Greit nok. Det skal være tillatt å la frustrasjons-følelsene bestemme litt på forumet. Men når man ikke klarer å beherske seg på KAMP, slik jeg hører det har vært tendeneser til, da begynner jeg å lure. Jeg tenker på buing mot Hoås og spillerne, og det å gå fra kampen i sinne. Hvis ikke spillerne har godt humør og viser innsats fra før, så må dette være noe av det aller verste man kan gjøre for å bedre på dette. Til dette vil jeg si to ting:

1) Jeg tror humør-faktoren er noe overvurdert for "innsatsen". Argumentet mitt er at jeg tror ikke mennesker som ikke har spilt på Real Madrid eller noen av de derre klubbene, ikke gir full innsats når det sitter 10 000 mennesker på tribunene. Men tenk på hvordan det vil være for en fotballspiller som gir det han har, og så blir kritisert og buet på av mennesker som gnåler om at han ikke viser innsats (fordi de ikke har andre forklaringer fordi de tror botball er en enkel ting som handler om tæl og guts og ikke noe annet). Fy faen. Jeg hadde iallfall ikke blitt glad. Og jeg hadde slett ikke fått lyst å gi blø for en slik mobb (selv om jeg tror spillerne faktisk gjør det, ære være dem).

2) Jeg tror kanskje humør-faktoren spiller en viktig rolle når det gjelder "prestasjoner". Argumentet mitt er at det jo er mye vanskeligere å tenke kjapt og riktig når man er stresset og redd for å gjøre feil. Her kan treneren spille en viktig rolle ved måten han omgår spillerne på. Kanskje er ikke dette Drillos sterke side. Men for det første er det ulikt fra spiller til spiller hva slags mennesker som gjør en trygge. 

For det andre tror jeg den beste måten å få tillitt i spillerne på er at spillerne tror på det treneren driver med. At de tror treneren har KUNNSKAP om hva som er gode måter å spille fotball på, IKKE at treneren har en mandig røst som han skriker med hele tiden, eller at han gjøgler, eller snakker pressen etter munnen. Jeg er glad ikke FFK har en trener som lar seg presse av supportere og media. (Da hadde kanskje ikke Hoås spilt.)






---------------------------

Sverre


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340