Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 05, 16:40
Dette blir en sånn "høna eller egget"-diskusjon. Umulig å komme fram til en konklusjon. Hvorfor?

Fordi det ikke er noen enkel relasjon mellom lagets prestasjon (resultat og/eller spill) og treners prestasjon.

Iår har mange latt Drillo få skylda for noe som han høyst sannsynlig bare har en liten del av. Andre har latt han få æra for noe han har hatt tilsvarende liten del av.

Noen mener han skal ha æra for at det har gått bra i perioder, men *ikke* ha skylda for at det har gått dårlig.

Andre mener han skal ha skylda for at det har gått dårlig, men IKKE æra for at det har gått bra i perioder. Skjønner du hva jeg mener?

Så hele denne heksejakta på trenern, alternativt korstog for den samme personen faller litt på stengrunn, i mine øyne. Blir bare tull å ære/skylde på en trener når relasjonen mellom trener og spillere er såpass udefinert, og ikke minst en ukjent faktor.

Det er prosesser i sving som avgjør om FFK vinner eller taper som er langt mer kompliserte enn det noen her inne har en liten flikk av oversikt over, og denne kompliserte sammenhengen er noe av det jeg mener definerere fotball, og noe av "magien" i spillet som gjør at folk over hele verden går mann av huse for å oppleve fotball.

Her inne har det en stygg tendens til å opprettes båser som man blir plassert i. Drillo-siden har ett sett med båser, Anti-Drillosiden har et annet sett. Hva er en bås uansett? Personlig driter jeg en lang mars i hvilken bås andre setter meg så lenge FFK klarer seg i Eliten.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340