Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 aug 05, 23:26
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Svar ti djpete:
Jeg prøver igjen.
Den originale teksten til denne Drillosangen, som vi laget på en av samlingene sist vinter, var slik:
Vi er Drillos menn, slår lange ballær, slår lange ballær, kan`ke finne dem igjen.
På opptaket som ble gjort til CDen, så sang vi denne teksten 5 ganger, og den ble avsluttet med at jeg ropte ut det som var kjennemerke på FFK i gamle dager, nemlig:  Lange flate ballær på vingane, guttær!  og hvor Roy svarte:  Skal du ha dem under tørva eller!
Ser du nå hvor dumt det ser ut når du påstår at ikke sangen var laget med ironi, djpete?


Vi må ha forskjellig oppfatning av ordet; "ironi". Hadde vi IKKE slått lange ballær, ja se da hadde det vært ironi å synge at det er det  vi gjør. I og med at fotballnorge og mange av tribunesliterne på stadion er av en annen oppfatning, nemlig at vi slår lange ballær, blir det ikke riktig å karakterisere sangen som ironisk. Jeg vil ikke være bekjent av å synge, stolt som en fole, at jeg holder med et lag som slår lange ballær. Spesielt ikke når sanges må synges uten så mye som et fnugg av ironi

---------------------------

Oljetank selges billig!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340