Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 aug 05, 19:21
Helt enig med deg FFK1903. Når man henter inn nye spillere, så bør man jo først definere hvilken posisjon man ønsker å forsterke, og deretter gå ut på markedet og kjøpe en spiller som passer til profilen man har satt opp. Man skal ikke kjøpe det første og beste man finner, og deretter se hvor man kan plassere han i laget. Det blir helt feil. Kan jo minne om at både Martin Wiig og Øyvind Hoås ble hentet til FFK som spisser, men de spilte jo nesten hele vårparten på midtbanen! Trenger man venstre midtbane, så kjøper man venstre midtbane. Ikke spiss. Trenger man høyre midtbane, så kjøper man høyre midtbane. Ikke spiss. Trenger man høyreback, så kjøper man høyre back. Ikke sentral midtbane. Osv.

Føyer seg inn i rekken av underlige disponeringer. Virker som både Eggen og Drillo liker å "omskolere" spillere, både midlertidig og permanent:

Wiig fra spiss til kant -> mislykket
Hoås fra spiss til kant -> mislykket
Stian fra kant til back -> mislykket
Risholt fra midtbane til stopper -> mislykket
Peters fra midtbane til stopper -> delvis velykket

Personlig er jeg veldig tilhenger av å bruke spillerne i de posisjonene de er best, er vant til å spille og trives i. Og det bør være tilnærmet krisesituasjon før man bryter det. Og når vi har både Czwartek og Blixt som er rene høyrebacker i stallen, så blir denne disponeringen hvert fall helt stikk i strid med hva jeg mener er det beste...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340