Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 jul 05, 18:19
Hvis Risholt går gratis nå, i tillegg til alt dette styret rundt Ringberg-overgangen, så tror jeg ganske enkelt jeg bør ta en aldri så liten pause hva diskusjonsforum angår, for jeg kjenner det begynner å koke i toppen nå.

For meg så kan det virker som om de har så utrolig god tro på Toth og Bjørkøy at de lar Ringberg og Risholt gå uten at de nye har prestert en dritt. Blir de to en fiasko så har ledelsen handlet så klanderverdig at de skal få store vansker med å forsvare sine valg.

Når Ringberg får beskjed av Drillo at han ikke vil bli satse på, vil jeg anta at Toth blir sett på som en bedre spiller, uten at han prestert noe i Tippeligaen ennå. Jeg trodde det var slik at nye spillere måtte prestere for å gjøre seg fortjent til plassene jeg. Nå kan det virke som det ikke er gjeldende lengre.

For en som ikke har fulgt med FFK så altfor lenge 6-7 år har det vel blitt, så er faktisk Ringberg og Risholt det nærmeste jeg kommer helter på laget. Jeg er for ung til å huske de gamle kællene som herjet en gang på 50 og 60-tallet. Og vil tro det er en stor andel av oss på stadion som ikke har noe kjempestort forhold til de gamle kara, men vi har et forhold til Ringberg, vi har et forhold til Risholt. Vi har stått på hver vår side, vi som supportere og de som spillere, men vi har vært med på akkurat det samme.

Da er det egentlig bare trist at jeg ser slike spillere forsvinne fra klubben, en etter en og på en slik måte.

Og jeg finner det i hvert fall utrolig merkelig at Drillo får lov til å bygge opp det laget han vil, når han mest sannsynlig ikke skal være i klubben mer enn ut neste sesong. Om halvannet år kan vi sitte uten hovedtrener og med en stall som består av spillere som er tilpasset Drillo sin måte å spille på.

Hva om vi får inn en total annen trenertype? Blir det da nye utskiftninger, eller får vi reprise av tilstandene der spillere blir brukt i posisjoner og oppgaver de ikke har forutsetninger for å bli brukt i?

Jeg syns i hvert fall vi skulle fått på plass en trener som skulle være her over flere år før vi begynner å bygge opp et nytt lag. Jeg er utrolig skeptisk til det som skjer rundt klubben nå. Og hva om Eggen forsvinner og Drillo gir seg etter sesongen? Da har vi mistet to profiler som har vært her i tre år pga en trener som har vært her i et år.

Og hva tilsier at Risholt blir sistemann som drar? Kanskje forsvinner flere profiler? Jeg så virkelig frem til denne sommeren. Kvisvik skulle kanskje komme og vi skulle styrke stallen ytterligere med klassespillere. Vi var nå ferdig med å handle kvantitet, nå skulle vi handle inn kvalitet, spiller for spiller, og ikke fire-fem i slengen.

Så kommer Kvisvik, så kommer to uskrevne blad på toppnivå, Bjørkøy og Toth. Så forsvinner to av de største profilene på laget og som har vært bærebjelkene i laget. Jeg tror i hvert fall vi får merke det at Ringberg og Risholt blir borte. Ikke minst hvis ikke de nye skulle innfri de forventningene som er satt til dem.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340