Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 23 jun 05, 17:34
Endret: 23 jun 05, 17:37
Når jeg skriver at Lund Hansen var bedre enn Sørlie under treninger og treningskamper i vinter, så baserer jeg meg hovedsaklig på hva jeg har hørt fra folk som har observert mange treninger, og ALH var i tillegg ganske rusten de kampene han spilte i vinter. Han har jo også sagt selv at han ikke har vært på topp under treningene i vinter og at Sørlie nok hadde vært bedre. Dessuten ønsket kanskje Drillo en mer sjefstype på keeperplass. Det er jo en kjent sak at Lund Hansen ikke akkurat er veldig flink til å kommunisere med forsvaret. Husk også at Lund Hansen i utgangspunktet ble hentet til FFK som reserve for Sørlie, men fikk spilletid pga langtidsskaden til Sørlie. Men han kan ikke forvente å spille i 2005 basert på hva han gjorde i 2004. Med Sørlie tilbake "fit for fight", startet begge med blanke ark med ny trener før 2005-sesongen. Og Sørlie var åpenbart den som taklet konkurransen best og stakk avgårde med plassen som førstekeper i 1. serierunde. Og enn så lenge har han ikke spilt seg ut av laget, og derfor er det helt naturlig at han fremdeles står i mål. At Lund Hansen uansett skal tilbake til Trondheim etter sesongen, teller selvsagt heller ikke positivt for hans del.

Og ja, det ER viktig med kontinuitet på keeperplass (uten at det er noen "lov", som du skriver...). Det har jo også Lund Hansen uttalt, dvs. at han mener det er riktig å bruke én fast keeper for å skape trygghet. Keeperplassen er spesiell og kan ikke sammenlignes med posisjoner utenpå banen sånn sett. Det er også viktig overfor forsvaret som skal ha et tett samarbeid med keeper. Jo bedre de kjenner hverandre, jo tryggere blir de på hverandre, og det er et godt utgangspunkt for gode prestasjoner.

PS! Må til slutt legge til at JEG personlig ikke mener Sørlie nødvendigvis er en bedre keeper enn Lund Hansen, men jeg forsvarer fullt ut det valget som er gjort av FFK mht keeperposisjonen. Det er overhodet intet oppsiktsvekkende med det valget FFK har foretatt.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340