Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 26 mar 05, 03:07
Endret: 26 mar 05, 03:12
Til Møklegård!

Jo, jeg så kampene mot både Lyn, FK Tønsberg og Odd.
Etter at FFK spillte 0-0 mot Lyn, uttalte Morgan Andersen at Lyn vant sjansestatistikken med 7-1, noe som var helt uforståelig for oss andre som overvar kampen. I den kampen hadde vel FFK minst 3 store sjanser, som var større enn den største sjansen til Lyn. Det vil si, den kampen burde vi vunnet. Og når Morgan Andersen kan komme med slike uttalelser etter den kampen, så mener jeg det bare føyer seg inn i rekken av såkalte "rare" uttalelser fra hans side.

Vet ikke riktig hva du mener, når du spør om jeg så kampen mot Odd, men Drillo`s fotballfilosofi går ihvertfall i enkle trekk ut på at man alltid skal bestrebe seg på å ha 11 mann på rett side av ballen. Men det er jo ikke det samme som å ligge med 11 mann i forsvar.
Statistisk sett er det svært sjelden at et lag scorer mål når motstanderlaget har alle 11 mann på rett side av ballen.
De fleste mål i fotball blir enten scoret på kontringer eller på dødballer. Derfor er det viktig iflg. Drillo`s lærebok at når man erobrer ballen så skal den helst gå så fort fremover at motstanderen ikke henger med, og kommer med så mange spillere som mulig på feil side av ballen.
Drillo`s upopulære langpasning bør iflg. Drillo selv kun brukes, dersom motstanderlaget er i balanse og på rett side.
Iflg. hans statistikk er i slike tilfeller en langpasning mere effektivt enn å bygge opp et angrep, som det så fint heter, fordi man da har minimum 50 % sjanse for å erobre ballen, man får flyttet laget etter, og i mange tilfeller så vinner man et frispark, innkast eller en corner. Dersom man ved en langpasning taper ballen til motstander, så ligger man i det minste med hele laget på rett side av ballen, og kan starte jobben med på nytt å erobre ballen, helst så tidlig som mulig før motstanderen er i nærheten av eget målområde.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340