Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 mai 23, 07:31

Vi legger bak oss en skuffende forestilling på Jæren og bretter opp ermene før et vrient hjemmeoppgjør mot Skeid. Blir det sa-sa-sa i bortegarderoben eller sesongens første heiarop i hjemmegarderoben etter kampslutt? Eller får vi en ny målløs kamp på Stadion? Det virker som denne kampen (som de fleste i Obos) kan vippe alle veier. Men dette Skeid-laget er nok det beste på å være et spillende lag som vi har møtt til nå. Det gir nye utfordringer. Jeg blir ikke sjokkert om vi søndag ser et kampbilde der bortelaget triller mest ball og vi ligger enda tydeligere bakpå for å ta kontringer. Det blir neppe veldig god stemning på langsidene av det, men den type kampbilde har vi også opplevd før mot Skeid og andre veldig spillende lag både borte og hjemme.

Det blir veldig spennende å se laguttaket til denne kampen, ikke minst i lys av de veldig overraskende endringene Thomassen gjorde mot Bryne. Jeg ser han er sitert på at alle som kom inn grep sjansen, noe jeg tolker som en høflig og nødvendig, men ikke sann uttalelse. I min bok synes jeg ingen av de tre (Skaret, Maden, Konte) egentlig grep sjansen. Likevel tenker jeg at tempoet i beina til Maden/Konte bør tilsi at én av dem bør inn som indreløper for Åsheim eller Metcalfe (og da fortrinnsvis Metcalfe) i en hjemmekamp mot Skeid. Vi er også nødt til å ha mer produktive/målfarlige indreløpere i det systemet vi spiller, så egentlig bør de aller fleste kamper holde med Metcalfe eller Åsheim, mens den andre indreløperen må ha noe mer offensivt å by på. De lite skapende indreløperne våre føles som en av hovedgrunnene til at vi skaper veldig lite i åpent spill. Drage er også et alternativ her, men også Bjartalid, selv om jeg forstår Thomassens tanke om at han ønsker at disse spillerne skal starte enda høyere i banen for å utnytte den offensive kraften deres enda mer og at de ikke skal "bruke opp" kreftene defensivt.

Magnusson må inn sentralt for å dekke rom, der er det ingen tvil. I forsvar håper jeg Stray Molde tar plass ved siden av Nielsen og Björkström, nettopp fordi jeg synes han er den beste ballspilleren vurdert opp mot Tage/Skaret/Jansson. Vingbackene sier seg selv, mens spissplassen(e) er de mest åpne. Jeg håper og tror dette er kampen der vi ser Bjartalid fra start. Kjelsrud er neppe klar for å starte, Alba er ikke god nok og da er det kanskje ikke så vanskelig likevel. Det blir Lucas Lima. 

Dette er ellers en kamp jeg har litt frykt for. Skeid har et veldig høyt toppnivå med mange gode individuelle ballspillere, men som også har et hurtig relasjonelt angrepsspill som er kapabel til å spille oss ut om de har dagen og går for det. 4-0-seieren borte mot Ranheim forrige helg viste hva de er i stand til på en god dag.

Det ble bom på resultattipset sist, men da prøver vi igjen - litt optimistisk - med 2-1-seier til FFK. Og kanskje tabelltopp?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340