Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 23 aug 22, 12:36

Jeg reagerte også mest på den delen av flagget jeg så fra der jeg sto, som jeg mente å kjenne igjen som et lojalist-symbol. De politiske overtonene rundt Rangers/Celtic-rivaliseringen er stygge og hvorfor noen i FFK-miljøet skal velge å omfavne dette - og attpåtil vise det på våre kamper - begriper jeg ikke. Hvis noen digger Ulster Freedom Fighters eller IRA så skal de få lov til det, men hold det nå for pokker for deg selv når du er på FFK-kamp.

Så skjønner jeg jo også at dersom det er folk på kamp som åpent tilkjennegir slike sympatier at andre ikke ønsker å stå sammen med vedkommende. Så lenge ingen begår noe straffbart på kamp eller i forbindelse med kamp, så kan jo selvsagt ikke klubben utestenge noen heller - og det er jo heller ikke noe vi ønsker i et demokratisk samfunn, at man skal bli utestengt for politiske meninger (selv ufyselige sådanne) på arenaer som ikke har noe med politikk å gjøre. Men det er sørgelig at slikt skal forpurre forsøk på å skape stemning på stadion.

Dersom vi skal få ordentlig liv på bortekamper, samt på supporterfeltet hjemme, så er vi avhengige av at alle bidrar. Både de som helst skulle sunget shalala i 90 minutter, de som vil ha engelsk stil med humoristiske sanger og de som egentlig syns alt utover "Fredrikstad, klappklappklapp" er noe styr. Men når man vet at det står folk iblant en som drømmer søtt om å drepe Celtic-supportere så er det klart man får lyst til å holde avstand.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340