Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 des 21, 12:36

Opprinnelig postet av Tøfflus

Tenker du da spesifikt på andre-/tredjeball i situasjoner hvor det er lett å identifisere hva som er "førsteball", altså typisk hodedueller etter oppspill? Eller tenker du mer generelt, som f. eks. etter en takling av ballfører?

 

Jeg snakker egentlig generelt, men det er nok spesielt synlig på hodedueller etter oppspill/utspill.

Jeg syns også det har vært svært mange tilfeller av at en klarering fra våre motstandere av typen "sleiv" veldig ofte treffer en høyt plassert feilvendt spiss... Siden det er snakk om "sleiv", så MÅ det jo være spissens evne til å lese hvor ballen kommer som er avgjørende, siden det er åpenbart at klareringa var helt uten adresse. Jeg lurer på om vi har endel å vinne her, altså. Det å klarere og evne å gå i angrep direkte etterpå er av stor verdi, og vil ofte skape sjanser (2-3?) i løpet av en kamp.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340