Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 mai 20, 08:05

Akkurat nå tenker jeg det er veldig lite realistisk med fullt seriespill. Mitt forslag til å få en forhåpentligvis gjennomførbar sesong blir å dele opp avdelingen i to grupper. Det blir da 7 lag i hver gruppe, noe som gjør at man kan spille 12 seriekamper hvor alle får spilt mot hverandre hjemme/borte (et viktig prinsipp - og derfor er denne varianten bedre enn å spille halv sesong med 14 lag hvor alle møtes én gang). Med 7 lag i hver gruppe bør det bli slik at gruppevinnerne møtes til finale. Vinneren rykker direkte opp, mens taperen i finalen går ut i kvalik. Siden tre lag skal rykke ned, så blir det direkte nedrykk på sisteplass i hver gruppe, mens nest siste plass spiller kvalik mot hverandre for å overleve.

Hvordan skal avdelingen deles opp i grupper? Her er nok det eneste logiske å se på geografien, da det klart viktigste må være å begrense reisevirksomhet mht. smittevern. Ut fra et slik hensyn blir inndelingen logisk slik:

Gr. 1: Alta, Brattvåg, Florø, Fløya, Hødd, Senja, Tromsdalen.
Gr. 2: Eidsvold, Kjelsås, Kvik Halden, FFK, Moss, Skeid, Vålerenga 2.

Her vil vår gruppe (østlandsgruppa) helt klart være sportslig sterkere, men sånn må det nesten bli hvis man går for en variant som dette. Det viktigste er at halve avdelingen ved et slikt oppsett får kraftig redusert reise, noe som sannsynligvis er det klart viktigste ut fra smittevernperspektiv. De øvrige lagene får fremdeles lang reise, men dette er lag som uansett ville måtte reise langt, men med et slikt oppsett blir den totale reisevirksomheten for PostNord-ligaen betydelig redusert.

Det beste er selvsagt om man likevel klarer å komme i gang tidsnok til at full serie er mulig å gjennomføre, men jeg tror dessverre det går motsatt vei akkurat nå. En ting er at man kommer sent i gang, men det kan jo også hende det blir restriksjoner/stans underveis pga. tilbakeslag/opplussing av virus på f.eks. høsten. Det viktigste nå er at man faktisk får gjennomført en sesong på en eller annen måte (og at FFK rykker opp).

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340