Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 jan 20, 22:19

Dette med venstreback virker spesielt rart. I fjor sommer ønsket man å hente inn en ny venstreback fordi man bare satt igjen med Ludvig Begby etter at Leo Getz reiste til USA. Det var tydelig at klubben særlig ønsket Jo Nymo Matland som ble tilgjengelig på markedet og fikk vist seg frem i treningskamp før han ble snappet opp av Ham-Kam. Til slutt endte man isteden opp med den unge islendingen Barkarson fra reservelagsspill i Norwich. Nå er han også ute, men nå mener klubben tydeligvis at man ikke trenger noe mer dekning på venstreback. Tilbake står man med en alltid skadeutsatt Ludvig Begby og kun det.

Så, hvem skal bekle venstrebackplass om (eller når) Begby blir satt ut av spill med skade over tid, uten at posisjonen blir et klart svakt punkt på laget? Spørsmålet er retorisk for jeg kan virkelig ikke se at den spilleren finnes i eksisterende stall. 

Så er jeg klar over at det er utfordrende å hente en ren venstreback til klubben som er god nok til ikke å svekke laget om/når Begby er skadet, men samtidig aksepterer å sitte på benken når Begby er skadefri. For det bør ikke være noe alternativ å hente en ny venstreback som er ment å erstatte og henvise Begby til benken. Han skal selvsagt fortsatt satses på. Men bekymret for dekningen på akkurat denne plassen, ja, det er jeg.

For øvrig er jeg blant de som mener at "kjedelig overgangsvindu" er et bra tegn denne gang, selv om det jo ikke skaper entusiasme. Den må isteden skapes gjennom gode prestasjoner og resultater allerede i de første treningskampene. At stallen er komplett allerede ved oppstart i januar med omtrent identisk spillerstall som fjoråret og samme hovedtrener, vel, det er jo ganske unikt i nyere FFK-sammenheng og bør kunne slå positivt ut og forbedre det som har vært FFKs akkilleshæl over flere sesonger: mangel på struktur, samspill og relasjoner i særlig det offensive spillet. Mye av det bør se bedre ut i 2020, rett og slett fordi man har hatt tid til å spille sammen et lag og lære seg å kjenne på en helt annen måte enn man får ved å bytte ut halve spillerstallen hver vinter. Jeg tror dette kan bli bra, og stallen/laget skal være godt nok for opprykk.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340