Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 sep 19, 13:00
Endret: 04 sep 19, 13:01
Endret av: Ebenfalk2

Om vi kan analysere de to påstandene om fravær av flaks, rundt straffer og selvmål.

Jeg har ikke tid til å finne frem statistikk, men vi kan kanskje jobbe oss litt bakover. Antall straffer handler først og fremst om hvor mange ganger man er i box, hvor man faktisk produserer en målsjans, som i tillegg krever at motstander må gjøre feil.

så vi kan jo da kanskje tenke oss at, når vi faktisk er i boks, så er vi så forutsigbare at motstander ikke blir presset til feil, som igjen handler om hva slags situasjoner motstander forventer, eller har ferdigheter til å håndtere. Igjen har vi kvaliteten på pasninger, innlegg og hvor godt man bearbeider motstanderen før situasjonen oppstår. Det finnes sikkert tall på dette som Jan gi ett mer nøyaktig tall.

samme med selvmål egentlig, hvor ofte ser vi gode skudd som endrer rettning, høyt press i dødballsituasjoner og situasjoner der motstanderen stresser når FFK er i angrep. Sikkert muligheter for å finne tall på dette også.

ser for meg at flaks, som jo Drillo sa var en viktig faktor i fotball, ikke skjer av seg selv. Situasjoner der feil blir gjort som skaper utslagsgivende ønsket resultat er vel som alt annet, ett resultat av det nevnte. Dette følger egentlig resten av de tidligere resonnementene jeg har hatt. Sårbarhet ved forutsigbarhet og gjennomgående lavere oppnåelse av tellende situasjoner. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340