Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jun 17, 09:42

Tipper han mener at FFK ikke har noe særlig godt nettverk i norsk fotball, så vi ikke har oversikt over hva som skjer på spillerfronten. Dermed blir vi avhengige av hjelp utenfra i forbindelse med spillerlogistikk, noe som mest sannsynlig er en ulempe som fører til at det er vanskeligere for FFK å få tak i de riktige spillerne.

Så vil jeg gjøre meg noen generelle betraktninger rundt spillerlogistikk:

  • Det bør være åpenbart at gode unge spillere fra Fredrikstaddistriktet får muligheten i FFK, men hvis de skal være interessert må det også være slik at er de gode nok får de muligheten på A-laget.
  • Hele Østfold er naturlig nok nedslagsfelt for oss også, men vi deler det med S08, Moss, Kvik og hele bredden. Per dags dato er S08 såpass mye bedre enn oss at de mest talentfulle naturlig nok vil gå dit om de er ønsket. Hva kan FFK gjøre for at store Østfold-talenter skal ønske å spille for oss?
  • Når det kommer til spillere fra resten av landet (og utlandet) handler det jo stort sett om å hente de som er ledige og som passer med FFKs behov (posisjon, nivå, ambisjoner, forventninger om lønnsnivå).
  • Hva angår utenlandske spillere ligger det i naturen at disse vil gå til en større klubb når muligheten byr seg, gjerne fortere enn en lokal spiller ville gjort. Derfor bør rekruttering av utenlandske spillere være styrt av en kvalifisert risikovurdering. Å hente en øst-europeisk, afrikansk eller søramerikansk spiller krever naturlig nok mer innsats for å tilrettelegge, samtidig kan vi få alt fra en ubrukelig sopp til et stjerneskudd.
Det jeg håper, er at de som sitter med ansvar for å hente spillere til FFK faktisk har dette i bakhodet.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f