Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 01 jun 17, 15:47

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har før denne sesongen hentet to spillere fra Kroatia og jeg synes ikke det var fornuftig. Hvis vi ser på Trebotic ble han henet i siste liten og skulle benyttes på plassen Joona Veteli var tiltenkt (silk jeg forstår det). Denne overgangen kan neppe ha vært rimelig og hvis disse pengene hadde blitt benyttet anderledes kunne vi hatt en spiller i en posisjon hvor vi virkelig trenger en forsterkning. At Trebotic ikke har "herjet" forsterker jo dette. Når det gjelder Leko synes jeg han er for lik Skagestad. Jeg mener vi burde tenkt Skagestad som et førstevalg hvor Shola og Lahdenmaki hadde konkurert om å være andrevalget. Som backup burde vi funnet en rimelig løsning. Dette ville ført til at vi hadde hatt midler til en annen forsterkning på en plass som vi trenger. Altså kunne vi hatt en god høyreback og en defensiv midbanspiller (sjefstype) istedenfor de to Kroatene.

 

Vi har vel ikke betalt for noen overgang for de 2 kroatene?

I vinterovergangsvinduet vil norske klubber ha mulighet til å hente klubbløse spillere "i siste liten", altså i perioden etter de europeiske vinduet er stengt, og frem til vårt eget stenger. Det er en klar fordel. Ulempen er at disse spillerne ikke kommer inn i starten av oppkjøringen, og vil bruke lenger tid ut i sesongen på å komme igang.

Min vurdering er at Leko/Shola er vårt beste midtstopperpar, og at Karoliussen og Trebotic fungerer bra og utfyller hverandre sentralt. Jeg mener disse 2 signeringene har styrket oss. At vi har behov for 4 midtstoppere fikk vi vel svar på sist kamp.

En annen "siste liten" signering var Nuhu. At vi skulle hente en spiller på hans nivå var vel ganske utenkelig når vinter vinduet åpnet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f