Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 aug 16, 13:00

I Brann så er han regnet som den mest suksessrike treneren klubben har hatt. Perioden etter gullet var en katastrofe pga flere ting. Det var veldig mye økonomi og spiller relaterte saker som var med å avgjøre situasjonen fo MIM akuratt da. 

I Start var han den største bidragsytern til at klubben faktisk rykket opp og ble i ligaen, med ett ganske tynt spillermatriale.

Kritiken til han som trener har dreid seg om endel taktiske valg, blant annet for å være for offansiv i møte med gode lag og gått på noen store tap mot RBK, Molde da i en periode hvor klubben skulle være blant toppklubbene i landet. Og trykket i bergen blir vel ikke mindre når man taper stort mot rivalene.

Men som enhver trener er han avhengig av å ha gode spillere som kan gjøre jobben på banen. At en klubb som Brann gjorde det dårlig etter gullet, når kapteinen forsvant og at de strupet igjen pengesekken er vel ikke noe annet og forvent. Det har jo skjedd her i byen og.

Men om stallen Monsemjelden får rådighet over er god nok til å overleve i Obos, er jeg kanske sikker på at han er rett man til å få dette til. Han er en trener som ønsker offansivt spill, på høy risiko, noe også JHH står for, men benytter seg av 4-4-2. Dette kan gjøre det både enklere for klubben å ta overganger, da vi har flere spillere høyere i banen tidlig. Men også at vi kan ligge mer kompakt med to flate ledd på midten og i forsvar. Dette tror jeg bli nøkkelen for at FFK skal vinne kamper i høst. I Brann var han ekstremt flink til å få Brann til å levere kontringer og overganger etter brudd høyt i banen. Noe FFK har manglett fullstendig i år.

Uansett er det viktig at publikum kommer og støtter opp, nå trenger vi alle de pengene vi kan få inn i kassa. Publikum har fått det som de vil, nå må vi bidra med penger i kassa!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f