Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 23 mai 16, 12:38

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Men når likevel utvikling uteblir? Man bør satse på å skape noe trygghet i en del av spillet som beherskes. Og lite og hente ut her, da det svikter totalt i alle faser. Da må kollektivet styrkes, kompakt forsvarsspill, og duellstyrke. Men vi må likevel velge de styrker som er i stallen, da vi ikke har muligheten til å skaffe spillere som klarer utfordringen vi står ovenfor. Med kynisme mener jeg ikke Erlandsen spill, men å jobbe med færre faktorer i spillet. Ikke for mye fiks og faks, men mer obos liga spill! 

Delvis enig. Samtidig tror jeg ikke på at problemet ligger i en overmodig, for offensiv spillestil. Enig i at det er noe grunnleggende galt i forsvarsspillet vi har sett, blant annet i går, men det har jo ikke da vært snakk om for høyt press i bakre rekke, men heller svak markering og organisering i det defensive som har ført til baklengsmål. Mulig jeg misforstår deg nå, men jeg kan ikke forstå hvordan en spillestil som ville lallet selv Drillo i søvn vil ha noen effekt om vi fortsetter å gjøre grove markeringsfeil bakover, noe vi så også under Erlandsen. Til tross for en rekorddefensiv spillestil så rant det jo inn bakover. Mange av baklengsmålene kommer dessuten som konsekvens av grove personlige feil; feilpasninger og unødvendige balltap som skjer fremover på banen. Jeg kan ikke forstå at en mer tilbakeholden spillestil skal kunne hjelpe på dette, vi kan tross alt ikke ligge 11 mann bak ballen gjennom en hel kamp.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f