Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 sep 15, 10:15

Jeg må få skryte av domrane også. Best dømminga på stadion så langt iår. Så bare et par frispark-feil. Ingen offside-feil, så vidt jeg kunne bedømme. Ah, selvfølgelig var ikke dommer-teamet norske, nei... 

Jeg så masse positiv øyekontakt mellom dommern og våre spillere, noe jeg så og si aldri ser ellers. Det var også forholdsvis tydelig at Sandnes/Ulf var betydelig mer misfornøyde med dommerns høyde på lista, og at vi tjente på det gjennom hele kampen.

Kvaliteten på dømminga er utrolig viktig for en fotballkamp, og jeg mener at dommerns linje får betydning for kampresultatene, spesielt i kamper hvor ett av laga baserer seg på å spille helt på kanten, mens det andre laget er mest interessert i å spille fotball.

Noen som vet hvorfor vi hadde et dansk dommer-team? Er dette en ordning vi kan fortsette med? Hva med svenske dommere? Jeg regner med at det koster litt mer å få dommere fra sverige eller danmark, men på den annen side: Jeg betaler gladelig 50 spenn mer pr kamp hvis det blir god dømming. Noe som er forferdelig sjelden var på stadion. Kanskje vi skulle starte en kampanje blant publikum for å rulle penger til hyre av bedre dommere...

Det virker som om norske dommere har en syk idé i hodene sine at det er viktig å dømme 50/50 på en stor stadion. Og da blir det aldri god dømming, selvfølgelig, for den eneste måten å dømme på er å bedømme situasjon for situasjon... Hvis FFK spiller lett, teknisk fotball mot et primitivt gampelag, så sier det seg sjøl at de ikke skal dømmes 50/50!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f