Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 aug 15, 10:13

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Da ble det ingen forsterkninger på overgangsvinduets siste dag. På mange måter synes jeg det er greit siden det er for lett å gjøre en dårlig avgjørelse hvis han har fått nei fra de spm står øverst på lista. Vi bør jo ha lag godt nok til å berge plassen selv om alle skadene setter oss veldig tilbake. Jeg håper resten av pengene fra Høili i steden kan brukes i neste overgangsvindu.

Eller på ny trener før den tid.

Jeg er redd styret velger den enkle løsningen. Og det er å ansette Erlandsen ett år til og la han styre skuta. Og siden vi så og si ikke har spillere på kontrakt til året vil Erlandsen legge føringer for hva slags spillere som kommer, og da blir troppen tilpassa spillestilen til Erlandsen (kompakt forsvar, overgangsangrep). Da skal vi bli gode på det som alle andre norske lag er gode på, og da kan vi ikke lenger assosiere begrepet "fotballaristokrat" med FFK. Da underbygger vi merkevaren FFK, som FFK har brukt over hundre år på å bygge opp.

Det er akkurat dette med definisjon av merkevaren FFK som Holters prater om, og som jeg har prata masse om oppigjennom, som er så utrolig viktig, spesielt i overgangsfaser, hvor ting ikke går helt som planlagt.

Vi kan ikke, med rot i FFKs historie, bare hive oss på det som tilfeldigvis funker akkurat nå. For da blir vi opportunister som ikke har fotballverdier i det hele tatt. Som mange nitriste bygdefotballag rundt omkring i norges land.

Jeg kan forstå motivasjonen for å ansette Erlandsen for sesongen, men jeg stiller meg totalt uforstående til at han blir ansatt i noe lenger perspektiv.

Og vi er nødt til å ta opp fotballverdi-saken på årsmøtet på nytt. Forrige gang jeg fikk medhold i "definisjonsdokument"-saken ble saken desverre kuppa av styret, og det endte opp som noe helt annet enn det som var meninga. Men jeg ser nå at vi virkelig trenger noen klart definerte fotballverdier som gir noen fotballfaglige rammer for styret, trenerapparat og spillertropp.

Det fremste argumentet mot en definisjon er at "du kan ikke legge noen rammer for fotballen, fordi fotballen endrer seg hele tida".  Jada, fotballen endrer seg taktisk og teknisk, men det er noen ting som er uforanderlig: En kamp varer 90 minutter, og en kamp SKAL være underholdning i størst mulig grad, og hva er det som er underholdende? Jo det er å se sitt lag spille ball. Det er å se sitt lag gå ultraraskt i angrep, og det er å se sitt lag møysommelig bryte ned motstander vha ball-innehav og sjanseproduksjon. Sånn er det i Barcelona, og sånn er det faktisk i Fredrikstad også, uten sammenlikning forøvrig.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f