Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 03 aug 15, 11:03

Opprinnelig postet av Asgeir

 

En ting er ihvertfall brennsikkert: Den "moderne", kompakte fotballen, er 110% avhengig av resultater for å rettferdiggjøre den. Uten resultatene er det jo ingenting!

Jeg er ekstremt engasjert i fotball, og spesielt når FFK spiller, men jeg sitter jo på min egen stadion og regelrett kjeder meg i lange perioder.

Problemet med Erlandsen er etter mitt syn at han ikke har noe spille-repertoar! Han vil at vi skal legge ned all energi, eksplosjon og spurtstyrke i ca 10 angrep (blir det fler synker hurtigheten og intensiteten). Problemet er at 10 hurtige angrep tar ca 4 min. å gjennomføre (litt i underkant av 25 sekunder pr. angrep). Hva med de resterende 86 minuttene? Hvis vi trekker fra halvparten (siden det er vanlig med ca 50-50 spillefordeling, nesten uansett motstand) står vi igjen med 41 minutters spill (45 - 4) hvor FFK har ballen. Hva skal skje i disse 41 minuttene?

Det er disse 41 minuttene Erlandsen tilsynelatende ikke har noen som helst plan for...

Jeg går ikke på fotballkamp for å se 10 angrep. Det som skjer mellom måla er for meg nesten like viktig som sjølve måla.

Jeg har forøvrig aldri forstått at det ikke skal være mulig å holde ballen i laget når vi leder. Vi er da såpass gode med ball at det skulle være mulig å la mostander fly mellom?

Eller rett og slett at motstanderen har større mulighet til å score mål når de har ballen, enn når de ikke har den.

Når det er sagt så var vi i en situasjon når Erlandsen kom som tilsa at alt handlet om resultater, og de kom. Det så ut som om noe var på gang, resultatmessig, før ferien. Men så viser det seg at med skader på nøkkelspillere er vi like nakne som i mai.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340