Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 mai 15, 20:25
Endret: 20 mai 15, 20:25
Endret av: Costanza
I nøden spiser som kjent fanden fluer, men jeg hadde aldri trodd at FFK kom til det desperasjonspunktet at man ansatte Arne Erlandsen.
 
For all del, Erlandsen hadde noen habile resultater med LSK for mange år siden, og han gjorde det godt i IFK Göteborg. Han har også noen resultater å vise til i Ham-Kam, Ull/Kisa og Moss. Men alle de tre siste arbeidsforholdene har også fått en uventet brå slutt, og både i Ham-Kam og Ull/Kisa er det ingen hemmelighet at det var stor misnøye med Erlandsens oppførsel, treningsmetoder og spillestil.
 
Med Erlandsen får vi et spill som handler om å vinne fotballkamper, intet annet. Det betyr gjennombruddshissig fotball, mange lange baller over midtbanen og fokus på fysisk fotball. Riktignok kan Erlandsen til en viss grad tilpasse seg spillermaterialet, men han er en kompromissløs trener som aldri viker fra noen grunnprinsipper. Formasjonsmessig tror jeg han har sjonglert litt mellom 4-4-2, 4-3-3 og 4-5-1, men fokuset er uansett å skape et defensivt fundamentert, hardtarbeidende og direktespillende lag. Såkalt «gampefotball» som vi i alle år har hatet LSK og Ham-Kam for. Så kan man spørre seg om FFK har en spillerstall som er tilpasset å spille fotball etter Erlandsens prinsipper? De er tross alt hentet for å spille på en ganske annen måte. Og er dette en måte vi ønsker å spille på? Det er åpenbart at styret mener det er uproblematisk å ansette en hovedtrener som har fundamentalt ulikt syn på fotballspillet enn det som er tradisjonen i klubben, og det forgjengerne har stått for. Men supporterne er for øyeblikket sulteforet på gode resultater og det blir derfor lettere å svelge innsalget av Erlandsen i en sånn situasjon vi er i nå. Men allerede i løpet av ganske kort tid, når FFK sannsynligvis har klatret til noenlunde trygg plass på tabellen (noe vi også sannsynligvis ville ha gjort med en annen trenertype), vil ganske sikkert de negative reaksjonene vokse når laget uke etter uke spiller destruktiv og kjedelig fotball, selv om vi tar tre poeng mot lag som Strømmen og Jerv.
 
Å redde klubben fra nedrykk gjør nok Arne Erlandsen. Men om det er det en ny trener skal måles etter, så er det fryktelig defensivt. Det er tross alt to poeng opp til sikker plass og 63 poeng igjen å spille om. Mitt tips er at vi havner på kvalikplass som i fjor – men igjen uten å imponere eller skape det nødvendige engasjementet som FFK er avhengig av. Da stiller jeg et stort spørsmålstegn med hva som skjer i 2016, med en hovedtrener og nesten hele spillerstallen på utgående kontrakt.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f