Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 mai 15, 20:27
Endret: 11 mai 15, 21:37
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Virker som du har god oversikt over trenermarkedet. Vet du også noe om hvem som kunne passe hos oss? Tenker da på spillestil/spillestall. En ting er at man kan gå på kompromiss med klubbens spillestil/identitet i en kort periode(når får jeg Asgeir på nakken) for å oppnå raske resultater, men vi har den stallen vi har.

En trener som har hatt suksess med det man litt flåsete kan kalle fysisk gampefotball, vil slite med å benytte den samme oppskriften med en stall med unge og relativt lette spillere.

Det er bare overfladisk kjennskap siden jeg følger litt med på svenske og danske fotballnettsteder. Men jeg vil rangere ønskelisten min slik:

1 Jens Gustafsson
Gjorde stor suksess med Halmstad med små ressurser. Rykket opp og etablerte laget i Allsvenskan før han overraskende fikk sparken i fjor fordi ledelsen ønsket å hente inn en ny trener for å ta klubben et steg videre. Den jobben gikk til Janne Jönsson som istedet har tatt klubben et steg tilbake igjen. Gustafsson er nå på korttidskontrakt med det svenske U21-landslaget og sikkert mulig å hente til sommeren. En trenertype som var populær blant både spillere og fans i Halmstad, spiller 4-4-2 og skal være en god pedagog som får mye ut av spillerne. Mener også at Halmstad hadde en del unge spillere under ham som gjorde det bra.

2 Per Joar Hansen
Undervurdert trener i Norge med klar filosofi som går ut på offensivt og hurtig spill langs bakken i 4-3-3. Solid erfaring med seriegull i Rosenborg, opprykk med Aalesund, suksess i svenske GIF Sundsvall og sørget for at U21-landslaget kvalifiserte seg til EM. Er ledig på markedet og bør absolutt være et navn på blokka. Tror han er en bra match med FFK.

3 Troels Bech
En av de mest profilerte trenerne i Danmark gjennom flere år. Mest kjent for å ha vært innom Odense i tre perioder og fått sparken, men det har vært sammensatte grunner til det. Har tidligere vært linket til jobben som dansk landslagssjef. Er en fotballfaglig og retorisk sterk person som setter høye krav til spillerne. Var for noen sesonger siden aktuell som Brann-trener. Er en trener som Jan Tore Ophaug kjenner fra tiden han spilte under ham i Odense, og har gjort noen nettsøk som viser at Ophaug har uttalt seg veldig positivt om Bech. Siden Bech er ledig på markedet nå så er det veldig sannsynlig at han står på blokka. Han er i hvert fall en trener som klart vil takle presset i FFK.

4 Petter Myhre
Ikke veldig erfaren som hovedtrener etter en kort og turbulent periode i Vålerenga for en del år siden, og et par år uten særlig press i Strømmen. Men er kjent gjennom tv-ruta og er en person som spillergruppa og omgivelsene vil støtte opp under. Fremstår som en sympatisk person med gode tanker om fotball.

5 Ove Pedersen
Dansk ringrev av en trener på 60 år som overtok for Troels Bech i Odense og sitter på kontrakt frem til sommeren. En sterk trenertype med masse erfaring som er resultatorientert og bygger laget bakfra med god defensiv organisering, men som heller ikke står for gampefotball (er tross alt dansk).

6 Hans Erik Eriksen
Har gjort det bra i flere sesonger med små ressurser i Follo. Et av de mest spennende treneremnene i norsk fotball som jeg er sikker på vil få sjansen i Tippeligaen snart. Står for en offensiv og ballbesittende fotball som jeg tror kler FFK godt. Men passer kanskje ikke inn i profilen nå på grunn av mangelfull erfaring.

7 Tony Gustavsson
Tidligere Hammarby-trener som vet alt om å være under press. Velartikulert og fotballfaglig sterk. Også erfaring fra Norge gjennom en kort periode i Kongsvinger. Gjorde et bra inntrykk da. Er nå i trenerteamet til USAs damelandslag. Mangler kanskje "gode resultater" å vise til som gjør at han passer FFKs profil. Men jeg liker ham.

8 Arne Sandstø
Har gode resultater å vise til. Er en bra fagmann, men bringer kanskje ikke inn nok entusiasme? 

9 Brian Deane
Gode resultater i 08. Karismatisk og tydelig utad, men exiten fra Sarpsborg fremstod litt underlig. Bør være greit å sjekke referanser her.

10 Johnny Mølby
Rykket opp med Horsens i Danmark, men fikk etter hvert sparken etter at de rykket ned igjen. I medgang ble han beskrevet som en veldig lovende trener som på sikt ble lansert som mulig landslagssjef. Men når motgangen kom ble han gjerne angrepet for å være tafatt og ukarismatisk, uten evne til å snu en dårlig trend. Har god bakgrunn som spiller på høyt nivå, og er fortsatt tidlig i trenerkarrieren. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f