Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 mar 15, 19:20

Abenzoar virker som en god løsning. Det er en spiller som kjenner norsk fotball etter en kort periode i Hønefoss, og som har gode skussmål både derfra og fra tidligere prøvespill i 08. Han vet hva han går til, og vi vet noenlunde hva vi får. Dersom det også er en økonomisk gangbar løsning i tillegg, så høres det ut som en lavrisikoløsning. Det skal også være en spiller med grei hurtighet som er trygg med ball. Han virker også fysisk robust. Tror det blir en bra løsning.

Uansett veldig synd at Straith er ute såpass lenge med skade. Han har gjort et positivt inntrykk i oppkjøringen og det har virket som om han og Sansara fikk til et bra samarbeid på kort tid. Det ideelle ville jo vært at de fikk samspilt seg ytterligere frem til sesongstart, men når Straith først er ute er det vktig å få på plass en fullgod erstatter og spille ham inn i laget så fort som mulig. 

Ellers må det jo inn en ny forsvarsspiller til, og jeg mener det burde komme uavhengig av Straiths skade. Men med begrensede økonomiske ressurser og ønsket om en forholdsvis smal spillerstall, gjelder det å være smart når stallen komponeres. I utgangspunktet bør en klubb ha fire habile midtstopperalternativer. Vi har nå kun tre. I tillegg har vi ingen rendyrket, venstrebeint venstreback i stallen. Derfor bør klubben prioritere å hente inn en venstrebeint forsvarsspiller som hovedsakelig er en backtype, men som kan vikariere som midtstopper. 

Når det gjelder Momo så regner jeg med at Burgos erstatter ham, men jeg har fortsatt ikke lest at han faktisk har skrevet under? Hvor lang kontrakt er det i såfall snakk om? Skal innrømme at jeg har en dårlig magefølelse på Burgos-dealen, men gir ham selvsagt en fair sjanse til å overbevise meg om at jeg tar feil.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f