Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jan 15, 11:22

Jeg deler vel Reys bekymring om FFKs spillerrekrutteringslogistikk, må jeg innrømme.

Jeg har tilgode å se en virkelig god signering med det sittende styret og sportsutvalg...

Dessuten mener jeg det er midtbanen som ikke fungerte i fjor, og ikke nødvendigvis spissene. Prestasjonene til spisser er et produkt av svært mange faktorer, hvorav en av dem er at man må ha en midtbane som fungerer:

- Defensiv og offensiv midtbane har ikke hengt sammen iår. Berg har hatt nok med å få ballen til en medspiller, og har bare unntaksvis gjort seg spillbar, og har så og si aldri tatt imot ball og snudd seg mot mål og gått med ballen

 - Bakromspasninger fra midtbanen har omtrent ikke forekommet

 - Mangel på oppspillspunkter på midtbanen har gjort at alt offensivt spill har foregått via kantene, og når ballen trilles slapt mellom de fire bakerste mister vi all framdrift, og det blir lett å forsvare seg mot oss

Sentral midtbane har vært totalt fraværende i lange perioder, og da er det ikke rart vi blir overkjørt på midten. Vi hadde ikke offensivt spill på midtbanen overhode, og da skal en ikke være rakettforsker for å forstå at det offensive spillet blir skadelidende.

Sånn som jeg ser det trenger vi både ny defensiv og offensiv midtbane. Jeg tror f.eks at Julius ville fungere bedre på den defensive midtbanen enn den offensive. Berg fungerte ikke, så på defensiv midtbane trenger vi en spiller, mens i den offensive delen burde vi egentlig hatt to gode, sånn at vi har alternativ på denne nøkkelrollen...  


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f