Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 11 des 14, 10:54

Opprinnelig postet av mysthical

Joda man skal alltid utvikle individet best mulig, men med eksempelet med targetmannen så kunne man da heller omskolert den spilleren til midtstopper i tidlig alder. En spiller som har en spissferdighet vil passe inn flere steder på banen. Alt avhenger av hvordan det aktuelle laget spiller fotball. Det må da være bedre at spilleren dyrkes frem og gjøres best mulig i en rolle og posisjon som a-laget har bruk for slik at man faktisk har mulighet til å bli tatt opp. Må være utrolig surt når man ikke er i jr alder lenger å få beskjed om at du er ferdig i klubben fordi du er en spillertype a-laget ikke har bruk for.

Jeg forstår hva du mener, men all erfaring(ikke bare i FFK) tilsier at sjansen for at en juniorspiller noen gang kommer opp i A-lags stallen i sin klubb(TL eller 1. div) er veldig liten.

Selv om eksempelet ditt blir omskolert til midtstopper er det jo ikke sikkert at man har behov for dette da han ikke lenger er i jr alder?

I ung alder spiller oftest "de beste" sentral midtbane, og omskoleres når de kommer på guttelag/juniorlag. F.eks mener jeg Lønn-Jensen spilte sentral midtbane tidligere, men som høyreback har han bla fått aldersbestemte landskamper.

Men dette er en avsporing. Jeg mener fortsatt spillerutvikling handler om individet, og mindre om spillestil og rolle i laget:

Er det en fordel å være rask, utholdende, god teknikk/ballbehandling, "godt blikk for spillet", kunne skyte/slå innlegg/lange pasninger eller være god på hodet? Ja da får man trene på det. 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f