Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 des 14, 13:14

Det er 7 av totalt 32 klubber i Tippeligaen og 1. divisjon som har vært positive til endringer. Det er snakk Molde, Rosenborg, Vålerenga, Brann, Lillestrøm, Strømsgodset og FFK. Altså de største klubbene i landet!

Geir Bakken har skrevet på Twitter at de ønsker en spissing av toppfotballen med 28 lag fordelt på de to øverste nivåene, noe jeg personlig er enig i.

Jeg ser for meg at Tippeligaen og 1. divisjon settes sammen identisk: 14 lag med to lag på direkte nedrykk og ett lag i kvalifisering. I tillegg er jeg positiv til å innføre et nytt nivå under 1. divisjon bestående av 2 avdelinger hvor ett lag fra hver avdeling går rett opp og de to andreplassene havner i kvalik.

Det er på ingen måte løsningen på utfordringene i norsk fotball, men jeg tror det helhetsmessig er en bedre løsning av divisjonssystemet enn det vi har i dag.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f