Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 des 14, 15:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Synes man ikke skal blande hvordan A-laget skal spille og spillerutvikling. A-laget bør, etter min mening, spille den fotballen som til enhver tid tar mest mulig poeng mot den motstanderen en møter. Satt på spissen. At man skal ansette trenere som har en fotballfilosofi som står best mulig til klubbens visjoner er jeg selvfølgelig enig i. Også at man skal ansette spillere som passer best mulig til det samme.

Men spillerutvikling er noe helt annet. her handler etter min mening om å utvikle individet fysisk, teknisk og med fotballforståelse. Og ikke å begrense, spesielt det siste, til en spesiell spillestil.

"A-laget bør, etter min mening, spille den fotballen som til enhver tid tar mest mulig poeng mot de motstanderne en møter". Den tror jeg du får problemer med i FFK. Kan godt være vi ville tatt mye poeng, men det ville jo ikke vært noen på tribunene for å se på... Jeg er fundamentalt uenig i deg ndg denne strategien. Hvis FFK hadde spilt fysisk kælkefotball hadde ihvertfall ikke jeg kjøpt årskort på stadion. Og jeg tror faktisk det er mange som har det på nøyaktig samme måte.

For det første: Et lag kan ikke hoppe fram og tilbake mellom rask teknisk fotball på bakken og fysisk fotball med midtbanekrigin og kælking alt etter hva en tror en har størst effekt med. Dette har med ferdigheter å gjøre. Det er dessuten uhyggelig vanskelig å være sikker på at denne spillestilen har større effekt enn denne spillestilen. Så det er det like greit å bruke den stilen som sitter i veggen, for å si det sånn.

For det andre:  I måten å spille fotball på ligger en klubbs identitet. Spør fotballsupportere over hele verden. De vet hvordan sitt lag spiller, og går for å se akkurat det

For det tredje: Hvis FFK vil ha opp spillere fra egne rekker er det klart vi skal dyrke de ferdighetene man er ute etter i alle ledd! Det er klart 2.lag, junior og guttelag skal spille på den samme måten som A-laget! Hvis ikke henger jo ikke lagene sammen, og det blir mye vanskeligere å flytte spillere mellom lag, f.eks.

Mitt hovedpoeng er at jo tettere den fotballfaglige målsettinga for alle FFKs lag henger sammen, jo større effekt av spillerutvikling.

Den gjenstår jo forøvrig å se om Belgia har suksess med sitt opplegg, men det finner vi ut i løpet av en 3-4 år...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f