Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 nov 14, 07:42

Opprinnelig postet av Rey

Fem spillere på prøvespill med FFK

  • Omar Fonstad - spiss, 24 år, Oppsal
  • Rasmuss Isegran - midtstopper, 21 år, Strømsgodset
  • Ali Iqbal - forsvar/midtbane, 19 år, Vålerenga
  • Mathias Blårud - midtbane, 19 år, Vålerenga
  • Markus Norheim Cham - spiss, 26, Moss

Navna sa meg ikke så veldig mye egentlig, men Rasmus Isegran var på prøvespill for oss i sommer og Markus Norheim var junior hos oss rundt 2004 - 2005

Er mest skeptisk til Markus Norheim Cham og Omar Fonstad, rett og slett fordi det ofte er en grunn til at de ikke har kommet lenger enn til norsk 2. divisjon når de er i midten av 20-årene. Kun unntaksvis har man eksempler på "late bloomers" som har tatt et slikt steg såpass "sent" i karrieren. Fonstad virker også som en klassisk måljeger på nivå tre og fire som ofte kan være usynlig i kampene, bare for å dukke opp og score mange mål når muligheten byr seg. Historisk sett er det vanskeligere for slike spisstyper å ta spranget opp til et høyere nivå og markere seg.

Isegran har vi jo hatt på prøvespill tidligere og bør være rimelig godt kjent for Wibe-Lund. Jeg har sett veldig lite referanser på ham fra tiden i Strømsgodset, bortsett fra at han tydeligvis ikke har det som skal til for å bli satset på der.

Vålerenga-spillerne Ali Iqbal og Mathis Blårud har jo fått noen innhopp i Tippeligaen og er spennende unge spillere. Iqbal er vel i utgangspunktet høyreback (der vi har god dekning i Rafn), men kan også spille på venstreback og på midten. Blårud er midtbanespiller, og jeg ser at Vålerenga-fansen beskriver ham mer som et defensivt anker enn en boks-til-boks-spiller. Det er kanskje det sistnevnte vi trenger mest? Spørsmålet er også om han enten utfyller eller er klart bedre/større potensial enn Håvard Åsheim. Isåfall bør han ikke hentes.

Vålerenga har forøvrig bekreftet at de ikke forelenger med Markus Brændsrød. Dette er en 19 år gammel kantspiller med mye fart og teknikk som folk rundt Vålerenga mener er mye mer spennende enn både Iqbal og Blårud.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f