Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 nov 14, 21:57
Endret: 09 nov 14, 21:59
Endret av: Costanza

Ja, endelig kan vi sette strek over den miserable 2014-sesongen og heller se frem mot 2015. Nye muligheter osv.

Det som er helt klart er at spillerstallen i 2015 bør se ganske annerledes ut enn 2014-utgaven som er den tristeste jeg har sett i min tid på Stadion. 

Erfarne spillere som Bjørnar Holmvik, Robert Stene, Vidar Martinsen og Lars Grorud er heldigvis på utgående kontrakter. Det bør her ikke være noen tvil om at Holmvik og Stene ikke ikler seg FFK-drakta i 2015. Jeg skal ikke være like bombastisk vedrørende Lars Grorud som tross alt har hatt en ganske ok sesong. Jeg mener likevel at Grorud kan finne seg en annen klubb, da jeg ønsker at vi skal bruke 1. divisjonstilværelsen på å bygge opp et nytt lag som på sikt vil kunne etablere seg i Tippeligaen. Grorud er en habil 1. divisjonsspiller i dag, men har ikke noe utviklingspotensial. Vi trenger ikke mer enn én midtsopper på feil side av 30-årene i klubben, og da foretrekker jeg Vidar Martinsen. Ergo må vi hente inn en eller helst to nye stoppere til neste sesong.

Vidar Martinsen ser jeg gjerne bli værende en sesong til. 

Nicolay Solberg er også på utgående kontrakt og er garantert ferdig. Har som kjent vært skadet i 90 % av tiden i FFK, men leverte heller aldri da han spilte. 

Da står vi igjen med denne kjernetroppen:

Jon Masalin
Håvar Jenssen
Netan Sansara
Vidar Martinsen
Simen Rafn
Ola Lønn Jenssen
Ludvig Begby
Christian Berg
Håvard Åsheim
Julius Adaramola
Filip Johansen Westgaard
Steffen Nystrøm
Simen Standerholen
Rozhat Shaswari
Dag Alexander Olsen
Momo

Alle disse spillerne er såvidt jeg vet under kontrakt ut 2015- eller 2016-sesongen. Likevel kan det jo hende man kan komme til enighet om å avslutte arbeidsforholdet. Personlig hadde jeg ikke begynt å gråte om Christian Berg bestemmer seg for å legge opp i vinter. Han har overhodet ikke levd opp til forventningene og virker ikke å ha den nødvendige sulten (eller tempo) som må til. Steffen Nystrøm har også vært svak og kunne med fordel reist videre. Men han sitter på kontrakt ut 2016-sesongen uten å være attraktiv på markdet, så han kommer sikkert til å bli. Standerholen og Shaswari har begge vært skadet det meste av sesongen, men de representerer noen artistiske egenskaper som har vært savnet i år, og som bør dyrkes i 2015, dersom de blir skadefrie. Momo har vært her i mange år nå uten å få noe gjennombrudd. Det kommer han neppe til å få i 2016 heller, så vi kunne med fordel byttet han ut med en annen allerede nå.

I tillegg er det en del juniorer som har snust på a-laget og vært innom benken i år, men jeg har ikke oversikt over hvem som bør være med på a-lagskontrakt i 2015. Det som er sikkert er at vi må ha inn en del nye spillere, og at disse antakelig må hentes på gratis overgang og til edruelig lønn. 

Uansett hvem som kommer inn porten, så håper jeg å se en bedre sammensatt FFK-stall neste år, der vi henter spennende spillertyper som har hurtighet, teknikk og fysikk til å heve den triste 2014-utgaven til en mer moderne og offensiv 2015-utgave.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f