Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 sep 04, 18:02
Endret: 25 sep 04, 18:04
Opprinnelig postet av JJunior
Kan du, TgfkaFFK være så snill å fortelle meg hva jeg ikke har forstått av finansieringen, og dermed hva som er feil i det jeg har skrevet?


Jeg får si det en gang til: Det finnes ingen garanti for at FFK ikke blir sittende med sorteper dersom station på Værste under bygging eller drift blir et stort tapsprosjekt! Dersom eierene ser at det blir et tapsprosjekt, og velger konkurs, så har ikke FFK noen part å klage til, annet en skifteretten.

Du tar jo også grundig feil av den økonomiske tyngen til Værste. De har en gjeld på over 340 mill og verdien av Værste er bare et estimat, og langt ifra realiserbar på kort tid. Det er jo heller ikke et sunnhetstegn at de har problemer med driften i form av underskudd i fjor og problemer med å leie ut alle kvm. Det sier dette er normalt i "utviklingselskap", men det gir signaler om at antatt verdi av Værste er lavere enn forventet? Man kan ikke bare velge å se bort i fra gjelden? Enig?

Skulle det unevnlige skje og den antatte verdien på værste vise seg å være lavere enn antatt, sitte man altså på en potensiell bombe. Si at verdien egentlig bare er 300 mill? 300 mill i verdier skal regnskapsføres mot 340 i gjeld + 40 nye i stadionlån. Da er verdiene i selskapet minus 80 mill, egenkapitalen er tapt og man må enten spytte inn 80 mill til eller gå til skifteretten. Skulle da framtidsutsiktene ikke være særlig lyse, tviler jeg på at investorene putter inn nye 80 mill? Da sitter FFK med sorteper!

Dette scenariet trenger man ikke hovedfag i økonomi for å fortstå vel?

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340