Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 apr 14, 09:30

Opprinnelig postet av matsinho

Wibe Lund: Vet ikke hvorfor, men jeg har veldig tro på fyren. Det har nok litt med at han er ung og virker å ha peiling på fotball i uttalelsene sine. I tillegg viser han en ekstrem vilje med arbeidsmengden sin. Prøver å endre kampbildet med bytter i dag og det skal han ha creds for. Jeg er allikevel litt usikker på hva han tenker om Lønn Jensen. Sånn som ståa er nå skal det uansett mye til for at LJ skal danke ut Rafn, men han har heller ikke fått tilitt når han har vært meldt skadefri i preseason. Kapteinen på U17 skal ha spilletid i 1.div. og det håper jeg han får etterhvert.

Jeg syns det ser ut som om vårt angrepsspill fortsetter der fjorårssesongen slutta: Vi har problemer med å angripe mot etablert forsvar, som jo vil være det vi møter i samtlige kamper hvor motstandern tar ledelsen først. Dette vil skje på hjemmebane og bortebane, siden alle lag i først divisjon kjenner FFKs problemer med å møte ultra-defensive lag.

I den anledning er jeg 110% enig med onkelen min: Rafn, som er så bevegelig, rask og arbeidssom, og som i går opererer over HELE banen,  burde spille på midtbanen! Så kan Nystrøm eventuelt spille ren spiss. For å si det rett ut mener jeg vel egentlig at hvem som helst vil ha større effekt på kampen enn Stene på spissplass. Han løp defensivt litt mer igår enn vi er vant til, men de løpa har nesten ingen effekt fordi de er ute av synk med resten av forecheckinga, og fordi de kommer litt for sent. Jeg tror nok Wibe Lund gjerne vil ha en target-man på topp, men nøkternt sett utgjør ikke dette en avgjørende faktor. Vi er soleklart best når vi spiller ballen på bakken, vi tapte fryktelig mange hode-dueller i går. Og når man er best på bakken vil ikke en target-man ha noen effekt.

Nei, jeg tror vi må finne en annen løsning en Stene på topp. Vi må begynne å spille på våre styrker istedet for å la motstander bestemme hvor spillet skal finne sted. Når motstander får kampen inn i et spor med trangt spill og  masse dueller på midtbanen, ja da taper vi kamper. Vi skal spille på bakken, men stor hastighet på ball og medspillere; det er da vi får til angrepsspill som skaper sjanser. Vi må spille litt mer "tysk": Raske overganger med mange mann framover i full fart. Får vi første mål mot Tromsø (vi hadde en kjempemulighet fra 9 meter ca) vil kampen se helt annerledes ut; taktisk vil kampen endre karakter totalt. 

Nå er det ny kamp, nye muligheter!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340