Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 mar 14, 15:17
Endret: 10 mar 14, 15:17
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig og vil legge til at fotballforbundet viser liten respekt for 2. div-lag ved å gjøre slik. Kampene mellom Strømsgodset2 og Alta forrige sesong er svært grelle eksempler. Jeg mener det burde vært egen liga for 2.lag.

I utgangspunktet helt enig. Problemet er økonomi. En reservelagsserie gir veldig høye reisekostnader. Husker jeg feil, eller ble det innført et strengere regelverk rundt disse andrelagene for et par sesonger siden? 

Forresten, en liten fun fact. I Spania kan andrelagene spille i Segunda (eller et nivå under førstelaget). Mange ganger har andrelagene teoretisk sett kvalifisert seg for La Liga  I 1980 kom Reals andrelag Castilla CF på andreplass i Segunda, og kom seg helt til finalen i Copa del Rey. Der møtte de Real Madrid (og tapte, selvfølgelig), og siden Real vant La Liga - så kvalifiserte Castilla CF seg til cupvinnercupen. Tongue out


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f