Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 13, 14:29
Endret: 17 nov 13, 14:31
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av oleoleole

 

Altså, er det -egentlig- mange spillere som nekter å spille på de nye kunstgressbanene? Uansett vil de da få et særdeles stort problem her i Norge hvor stadig flere og flere får kunstgress. Jeg tviler på at dette er veldig relevant nå for tiden, de nye kunstgressbanene er noe annet enn for 10 år siden. Jeg sier ikke at det er bedre enn gress, men det er ikke så dårlig at det vil ødelegge fotballen og spillernes ferdigheter.



Jeg har ikke sagt det er mange, det vet jeg ikke, men vi vet  at mange av de aller beste tenker sånn.
Og eldre spillere i større grad, fordi de er mer utsatt for skader. 

Hvorfor tror du at Norge er verdens eneste land, med denne totale kjærligheten for kunstgress i fotball?
(mitt svar er skippertakenes latskap, man tror hverdagen skal bli billigere og enklere.) Sannheten er at den årlige kostnaden er ganske nøyaktig like stor.  Klimakortet er kun gyldig for klubber nord for Trondheim!

Hvorfor tror du Ullevall skal ha både kunstgress og naturgress, hvis kunstgress virkelig har likeverd?
Jo de vet at de beste lagene, IKKE vil komme ellers.  Fordi lagene ønsker å trene på samme underlag som de spiller kamper.  Og enn så lenge er ingen mesterskap planlagt lagt på kunstgress.

Med ett unntak, SIF i årets sesong. Har alle kunstgresslag underprestert på bortebane, med færre gressbaner blir det vanskeligere å heve seg i europa for spillerne. SIF brukte vel ca 3 år  på å knekke bortbanekoden.

Ja det er riktig at nytt kunstrgress med rikitig vedlikehold er vesentlig bedre enn ett gammelt og dårlig. Problemet er at lederne tror at kunstgress skal bli rimeligere, og konskevent underbudsjetterer utgiftene til vedlikehold og bytte av dekke.
Og det blir aldri fullgodt med naturgress.

Det tristeste av alt, er at vi får en generasjon fotballspilere som ikke vet hva sklitakling  er.

Det som skremmer meg mest, er faktisk den unisone hyllesten, hvor ingen er
 villig til å se problemene med dette

Fredrikstad blad presterer til og med og kalle avtalen uangripelig og si det kun er positiv at bredden slipper inn i den eneste stadion for toppfotball vi har.
"Et røverkjøp" kaller Erik Pedersen det hele. Et røvrkjøp er noe annet enn en vinn, vinn situasjon i min hverden. Med andre ord, kjøper tjener unormalt godt.

Ja barna og kommunene vil tjene på dette, men å si at fotballen og det sportslige  vil gjøre det samme er selvbedrag.

En tanke til slutt, nå som alle er enige om kunstgress sin fortreffelighet, hvorfor bygges det ikke tak over banene?
Da kan vi jo endelig følge den gamle drømmen om felles  terminliste med resten av europa.
Plastik trenger som kjent verken luft eller sol for å overleve.

PS! Selv nordleningen Per Mathias Høgmo, er nå redd for at utvklingen er ett feilsteg for Norge. Og Gashi sin sjef har sagt rett ut at de ikke kjøper spillere oppvokst på kunstgress  .

---------------------------

http://twitter.com/GardC


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f