Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jun 13, 11:43

Opprinnelig postet av tomroar

Det er ikke den avtalen som er interresant. Værste vs sport  må ut. På web.  Syntes plankehaugen bør lage x-antall bannere til neste kamp. En av de slkal gå på offentliggjøring av avtalen.  plankehaugen mangler nok baller. Blir bare mer og mer patetisk at de ikke fronter en aksjon

Avtale mellom Værste og Sport AS? Er vel ingen egen avtale der? Tror båndene mellom Sport AS og Værste AS  går gjennom aksjeeierskap, og ikke en avtale.

Det er klubben som har avtale med Værste om etablering av Stadion, og det er klubben som har avtale med FSAS (Fredrikstad Stadion AS). Det er også klubben som har 41 mill gjeld på stadion, men denne skal betjenes over 40 år, noe som er håndterbart. Er snart bare 30 igjen, dog....

I tillegg kommer det 30 mill gjeld (eller hva det nå var for astronomisk sum) som Sport AS har, blant annet til Værste. I tillegg kommer den nye avtalen som formelt skal godkjennes av årsmøtet (Umbach skal faktisk ha cred for å gjøre det på denne måten).

Også må vi på en eller annen måte få vite hvorfor FFK bare har 17% av budsjett til lønn, eller hva det nå var... Hvor går penga? Ingen skjønner noenting. Som jeg har sagt før: FFK har forutsetninger til å kjempe i toppen i norsk fotball, men går likavæl fryktelig dårlig. Greit nok at dårlig ledelse nok har skapt mange av gjeldsmillionene, men jeg mener det er en eller annen fundamental grunn til at økonomien er så svak som den er. Og den grunnen mener jeg alle klubb-medlemmene har krav på å få vite. I framtida vil det være totalt uaktuelt at Sport AS holder korta tett til brystet.

For at et samarbeid mellom Sport AS og Klubb noensinne skal kunne funke må alle ha fullt innsyn i AS-ets regnskap. Hvis ikke mener jeg at modellen har spilt fallitt, og all aktivtet må dras inn i klubb igjen.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f