Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 mai 13, 23:07

Å si opp Lars Bakkerud etter 9 serierunder bør ikke være noe alternativ i hvert fall. 

Jeg vil sammenligne situasjonen vår litt med Wolverhampton, hvor Ståle Solbakken overtok i fjor. Wolves er en stor klubb tilhørende en fotballby som nettopp hadde rykket ned fra toppdivisjonen, mistet de beste spillerne og hadde ambisjoner om å komme opp igjen umiddelbart. De valgte å satse på en fremadstormende ung trener med klare tanker om hva slags forball som skulle spilles. Ledelsen solgte det inn som et langtidsprosjekt. Vi vet alle hva som skjedde - Ståle fikk sparken rundt juletider, da Wolves lå skuffende plassert rundt midten av tabellen. Et halvt år etterpå rykket Wolves ned til tredje nivå.

Hvis FFK sier opp Bakkerud på nåværende tidspunkt, vil det bare være en bekreftelse på at FFK er en kaosstyrt klubb. Når man ansetter en trener, så gjør man det utfra en plan. Bakkerud stod for den filosofien og tankegangen som FFK ønsket, også i forhold til spillestil. Har ikke FFK et dokument som sier noe om hvordan klubben skal spille fotball, slik at det utelukkende hentes trenere som passer til dette? Hvis man mener at Bakkeruds filosofi ikke er den rette, mener man samtidig at FFK må forkaste hele sin langsiktige plan.

Underforstått: problemet er en kombinasjon av våre forventninger, spillermaterialets begrensninger og faktisk underprestasjon. Til det første er det klart at omgivelsene sitter med kunstig høye forventninger til laget, noe klubben forsåvidt selv har bidratt til med utspill og målsettinger før sesongstart. Realiteten er derimot at spillermaterialet ikke er Adeccoligaens ubestrdt beste (slik mange later til å tro), selv om det nok tilhører toppsjiktet. Jeg tror mye uvitenhet om andre klubbers spillerstaller gjør at vi tror FFK er bedre enn andre lag som tross alt har jevngode spillere med oss. Når vi i tillegg har et nytt lag som skal samkjøres, med nytt trenerteam, vil det kreve tålmodighet. 

Jeg er like skuffet og frustrert som alle andre, noe som toppet seg i dagens kamp. Men å sette spørsmålstegn ved Lars Bakkerud og det valget FFK har tatt, fremstår for meg som totalt meningsløst og veldig lite formålstjenlig. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340