Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 13 mai 13, 14:02

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
60 mill er ikke et uoppnåelig lån for en bedrift som omsetter for 30 mill i året! 6 mill i året i renter og avdrag vil med 6% rente gjøre FFK gjeldfri om 12 år! Alternativet kan jo være å gjøre det litt mer etappevis og isteden prøve å gjøre utbyggingen uten å låne noe særlig?
Igjen: Jeg ønsker meg stadion på Værste, men det er ikke så enkelt som det høres ut.


Du mener altså at FFK som klubb skal sette den sportslige satsningen på spill, ved å garantere for et lån på 60 mill? Hva skjer ved et evt nedrykk og sviktende inntektsgrunnlag da? Det er jo det som er den positive delen av avtalen med Værste: Klubben setter ikke på noen som helst måte den sportslige satsningen på spill. Det vil aldri kunne påføre klubben ekstrautgifter, men snarere inntektskilder dersom det går bra.
I avtalen står det at eierne ikke skal kunne hente ut utbytte ved evt positive driftstall. ALT overskudd skal føres tilbake til klubben, og den sportslige satsningen. Nok et bevis på at Værste gjør dette uten tanke på profit ved selve stadionbygningen, men selvsagt ved langsiktig avkastning på utviklingen av området rundt!

 

Innertier dette..


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340